My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Tadaaah: meet the Bursting Bloom Pillow

De afgelopen weken hebben jullie kunnen volgen hoe ik aan mijn nieuwe gehaakte kussen bezig was. En het kussen is klaar! Het is iets heel anders dan ik ooit heb gemaakt en ik ben er super blij mee. Omdat er een flinke bloem in het hart van het zeshoekige kussen zit, heb ik het kussen de 'Bursting Bloom' genoemd.

Crochet pillow: Bursting Bloom Pillow | Happy in Red

The past few weeks you've maybe seen that I was making a new crochet pillow. And now it's finihsed! This calls for a proper tadaah moment, don't you agree? This pillow is something else from everything I have ever made so far and I am pretty pleased I must admit. Since there's a large flower in the very heart of the pillow, I have named it the Bursting Bloom Pillow.



Uiteindelijk ben ik heel blij dat ik het groen voor het lichtblauw heb ingeruild. Op deze manier zie je een mooi kleurverloopje aan de rand van het kussen. Ik hoopte dat daardoor de bloem er nog eens extra uitspringt. Maar volgens mij is dat wel redelijk gelukt op deze manier.

I have to say that I am quite pleased I ended up ditching the green in favour of the light blue. This way there's this lovely colour gradient going on at the edge of the pillow, almost ombre even. I was hoping this would make the flower in the heart pop a little extra and I do think this worked out. 

Crochet pillow: Bursting Bloom Pillow | Happy in Red

Crochet pillow: Bursting Bloom Pillow | Happy in Red

Ik haakte het kussen met Stonewashed (op de website kun je zien waar je dit kunt kopen) en ik had niet eens zo heel veel bollen nodig, slechts 7. Dus dat valt toch alles mee. Het kussen voor de binnenkant naaide ik zelf. Daar zag ik eerst een beetje tegenop, maar dat viel dus uiteindelijk ook heel erg mee. Fijn hè. Omdat de voor- en achterkant van het kussen hetzelfde zijn, heb ik bij het maken van de voorkant héél goed aantekeningen zitten maken, zodat ik die voor de achterkant exact kon volgen.

Op dit moment ben ik al mijn aantekeningen aan het uitwerken, zodat ik volgende week met jullie mijn definitieve haakpatroon voor dit kussen met jullie kan delen. En dan leg ik meteen uit hoe ik het kussen heb gemaakt, goed?

To make this pillow I picked Scheepjes Stonewashed and ended up just using 7 balls of yarn, for the entire pillow. That's not bad at all, right? For the insetr pillow I used a pillow that I made myself, and I was a little worried I would screw that up, but it ended up going very smoothly. Because the front and the back are the same, I was taking precise notes while crocheting the front. This way I was able to follow my own notes for the back and that worked well.

At this moment I am working on typing up my notes and turning it into a proper crochet pattern. So this time next week I'll be able to share with you the complete crochet pattern for this pillow, and I hope you'll like it. I will also make a tutorial on how to make the insert pillow, don't worry.

Hopelijk vind je het een leuk kussen en kom je volgende week even langs om het haakpatroon te bekijken. Fijne week!

Well, I hope you like the Bursting Bloom Pillow and I really hope you'll be popping by next week to check out the free crochet pattern. Have a great week everyone!

12 opmerkingen

  1. Gaaf!! Mooie kleuren heb je gebruikt en ik kom zeker terug voor het patroon, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi kussen in prachtige kleuren. Knap gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist leuk, weer eens wat anders!
    Ik vind 'm prachtig geworden!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig kussen. Ben nieuwsgierig naar het patroon. En behalve bloem ook een hexagon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi kussen en vast ook lekker zacht... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awesome design, my dear, and lovely color scheme as well. Have a wonderful day! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super mooi kussen. Leuke kleurtjes ook. Heel mooi.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een heel mooi kussen is het geworden...goeie kleurencombi! Het zou hier niet misstaan. Tot gauw! ;) Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo wat is hij mooi zeg! Leuk dat je het patroon gaat uitschrijven.
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Esther en wat een bijzonder model :-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi kussen heb je ontworpen en gemaakt! Deze komt zeker op mijn to-do lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!