My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Some cable stitch shawl lovin'

Wat houd ik toch van sociale media. Ja, het is een heel gedoe om het allemaal bij te houden, maar je krijgt vaak toch een leuk kijkje in de keuken bij mensen. En zeker op haakgebied vind ik het zo leuk om te zien waar iedereen mee bezig is. Helemaal leuk is Ravelry waar ik kan zien of mensen ook werkelijk wat maken met mijn patronen en zo nu en dan kom je dan eens voor een leuke verrassing te staan.

Cable Stitch Shawl Happy in Red (made by Daisy Boo Creations)

Gah, I do like social media. It does take some time to keep up with it all, but at least you get an idea of what people are making and doing, and what trends are hot and happening in Crochet World. Whenever I go on Ravelry I can also actually see who is making something using a pattern of mind, and I find that particularly heart warming. And every now and then I am in for a pleasant surpise. 


Zo zag ik afgelopen week dat Laura een ontzettend mooie sjaal heeft gemaakt met bij Cable Stitch Shawl patroon. Ik heb de sjaal gemaakt met Sunkissed en Cotton8 en dan is het zo leuk om te zien weke kleuren en garens andere mensen kiezen. Laura heeft Drops Safran gebruikt, heel mooi en fijn in fijne winterse kleuren. Supermooi gelukt!

Last week I spotted the Cable Stitch Shawl that Laura made, using my pattern. I totally love it. For my shawl design I used Sunkissed and Cotton8, so I think it's lovely to see with what colours and yarns people come up with. Laura used Drops Safran in very cute colours, she's all set for winter by the looks of it.

Cable Stitch Shawl Happy in Red (made by Laura Laurens)

Suzy van Daisy Boo Creations had de sjaal een week nadat het patroon uit was gekomen al af en ik vond het toch zo mooi! Ze heeft ook een heel fijn garen gekozen, Drops Alpaca. Dat zal me toch een zachte sjaal zijn, héél fijn en het patroon is er inderdaad erg geschikt voor. Mooie kleurtjes ook hè?

Suzy, of Daisy Boo Creations, was one of the first to finish this shawl. I think she finished it a week after the pattern came out. Isn't that fast, wow! I do love her shawl, don't you? She's using a lovely fine yarn Drops Alpaca which is really suitable for a shawl like this. Keeps it light, yet very warm and soft. The colours are also pretty cool. Love it. 

Cable Stitch Shawl Happy in Red (made by Daisy Boo Creations)

Cable Stitch Shawl Happy in Red (made by Daisy Boo Creations)

Heb jij deze sjaal ook gemaakt, of ben je eraan bezig? Laat het me weten hoor, leuk! Je kunt je foto plaatsen op mijn Facebook pagina, of me op Instagram taggen met @happyinred. Dan kom ik even ooh en aah roepen (maar verder ben ik niet nieuwsgierig).

Zin om een lekker warme driehoeksjaal te maken voor de winter? Je kunt het (Nederlandse!) patroon vinden via Etsy.

Have you made a shawl like this, or are you working on one? Don't be shy and do let me know, I'd love to see it. You can hop over to my Facebook page and post you picture there, or tag me on Instagram using @happyinred, so I can hop over and comment on your lovely project. 

Would you love to make a lovely Cable Stitch Shawl for winter? The pattern is available on Etsy and on Ravelry

1 opmerking

  1. Mooie kleuren Esther en wat een prachtige sjaal :-)

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!