My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Some lovely luxury for fall

Vorige week, aan de andere kant van de wereld, werden de dagen steeds langer. Dus het is wel even wennen om 's avonds om half 8 het licht weer aan te moeten doen, de blaadjes weer te zien verkleuren en 's ochtends te denken 'misschien toch maar een dikkere jas aan'. Echt, ik hou ontzettend van de herfst en het is misschien wel mijn favoriete seizoen. Maar wennen is het wel. Tijd voor vrolijks en luxe, voor bij de winterjas.

Scheepjes Mohair & Scheepjes Alpaca, photo by Happy in Red

Last week I was on the other side of the world, spring was starting and the days were getting longer. So when I came home to swtitching the lights on at 7pm, seeing the leaves turn colour and wondering whether ir not to put on that warmer coat in the morning, it was a bit of an adjustment. Trust me, I do love autumn and it's possibly my favorite season. But I am still landing, I suppose. So I am treating myself to something new and luxurious to go with that warmer coat. 


Aan het begin van het jaar maakte ik een Japanse bloemen sjaal in Scheepjes Alpaca en dat garen is me toch een partij zacht. Dat was ik niet vergeten. En bij haakvriendin Kirsten zag ik ook al zo'n mooie gehaakte shawl voorbij komen in datzelfde garen, een echte beauty. En toen ging het toch wel weer een beetje kriebelen. Ik koos een paar kleurtjes uit die me echt heel goed liggen: blauw, aqua, groen en als verrassing bol geel.

Maar toen bedacht ik me dat Scheepjes Mohair de exact zelfde kleuren heeft en dat het misschien wel leuk zou zijn om deze twee garens met elkaar te combineren. Het is erg fijn garen, een beetje priegelig zelfs, maar de gehaakte eindresultaten van deze garens zien er altijd uit om te zoenen, dus ik heb er zin in. Misschien wel goed om te weten: deze garen zijn niet van 100% mohair of alpaca, er zit wat micro doorheen, waardoor het niet of nauwelijks prikt. Mijn extreem gevoelige huid heeft er in ieder geval geen moeite mee. Op de website zie je waar deze garens worden verkocht.

Scheepjes Mohair & Scheepjes Alpaca, photo by Happy in Red

Scheepjes Mohair & Scheepjes Alpaca, photo by Happy in Red

At the beginning of the year I made a crochet Japanese flower scarf using Scheepjes Alpaca and I thought this yarn was oh so soft. When I saw this gorgeous crochet shawl in the same yarn, pattern by crochet buddy Kirsten, I was all inspired again. So I picked some of my favorite colours: blues, aqua, green and yellow as a fun surprise. 

Then I realised that Scheepjes Alpaca comes in the exact same colours as Scheepjes Mohair, and since the two yarns have the same weight (lace weight) as well, I thought it would be fun to combine the two. Since the yarns are quite fiddly to work with it may take some time to finish my project, but from what I have seen on other projects the endresult is going to be delicious. Maybe you're wondering if this yarn is itchy? I can assure you that it's not that bad, at all. I think it has to do with the fact that the yarns are not 100% alpaca and mohair, but is mixed with a bit of micro. It makes the yarns a lot softer. My skin is extremely sensitive, but isn't bothered by these yarns. So that says something. 

Deze garens haak je met naald 2,5 mm, maar misschien dat ik toch een naald 3mm ga gebruiken. Dan schiet het misschien iets harder op (geen geduld hè!). En ik weet ook nog niet of ik van licht naar donker of van donker naar licht ga werken, eigenlijk. Ideeën, iemand?

Normally you should use a 2.5 mm hook with these two yarns, though I just might use a 3 mm hook so I can crochet a bit faster perhaps (I am not known for my patience!). And I also don't know if I should work from light to dark colours or from dark to light colours. Ideas, anyone?  

6 opmerkingen

  1. Wat een schitterende kleuren. Ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh...prachtig! Ook mijn favoriete kleuren. Daar kan je bijvoorbeeld ook de 2 draden tegelijk mee haken met naald 5 of 6, en dan in een gradient werken! Bijvoorbeeld zo: https://www.facebook.com/100procenthandgemaakt/photos/pcb.958159084310446/958158704310484/?type=3&theater
    Heel veel plezier ermee in ieder geval! Groetjes van Annemieke van 100% handgemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het altijd knap als mensen dat kunnen, met 2 draden werden. Bij mij trekt dat altijd scheef. Maar: ik heb voor deze garens ook al een fijn idee :-)

      Verwijderen
  3. Wow. Those colors!!!! They're perfection!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh...! Die kleuren zijn ook helemaal in mijn straatje. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Veel succes en plezier bij het haken. Groetjes van Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Esther,
    Wauw, wat een schitterende kleuren. de combi is geweldig. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!