My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crawling caterpillar sewing pattern: have you met Bert?

Er woont een rupsje bij mij in huis sinds kort. Hij is een vrolijkerd. Tijdens het maken, werd ik zo vrolijk van zijn blije gezichtje, dat ik niet anders kon dan hem een naam geven: Bert. Ik maakte Bert voor het nieuwe nummer van Yarn en als je een niet te moeilijk naaipatroon zoekt, kan ik je je deze lieve rups van harte aanbevelen.

Sewing pattern caterpillar, designed by Happy in Red for Scheepjes YARN (Midnight Garden)

There's a little crawling friend in my livingroom, as we speak. He's a jolly little chap and when I was making him, his little face made me feel all happy and fuzzy. And therefore, I gave him a name: Bert. I made Bert for the latest issye of Yarn (Midnight Garden) and his such a cutie pie. If youre looking for an easy and fun sewing project, the sewing pattern for this caterpillar is what you'd like.


Net zoals ik geen fan ben van het maken van amigurimi, ben ik ook geen enorm voorstander van het naaien van knuffels. Er zitten te vaak te veel kleine onderdelen aan en ik houd gewoon niet van eindeloos pulken en wriemelen. Dus toen ik de vraag kreeg om een rups-knuffel te naaien, dacht ik eens even heel goed na.

Like I am no fam of crocheting amigurumi, I am also not fond of sewing stuffed animals. There are often just too many tiny parts and I really don't like all the wriggling and fidgeting. So when I was asked to design a sewing pattern for a caterpillar, I had to think really really deep.

Sewing pattern caterpillar, designed by Happy in Red for Scheepjes YARN (Midnight Garden)

Sewing pattern caterpillar, designed by Happy in Red for Scheepjes YARN (Midnight Garden)

In eerste instantie dacht ik meteen aan 'Rupsje nooitgenoeg', maar hoewel deze rups natuurlijk wereldberoemd is, is het nu niet bepaald een knapperd. En ik dacht: als ik dan toch ga rupsen, laat het dan een schatje zijn. En Bert heb je echt zo gemaakt. Als je eenmaal je stoffen hebt geknipt en gestreken en het gezichtje klaar hebt, ben je al voor 80% klaar. Voor het maken van deze rups is een 100% rayon stof gebruikt, ontzettend soepel en zacht. De stof heet Tissu de Marie 100% Rayon en is onder andere hier te koop in een keur aan mooie pasteltinten. In het hoofdje zit een platte rammelaar en deze kun je bij de meeste wolwinkels of handwerkwinkels wel kopen.

When I was asked to design a sewing pattern for a caterpillar, I immediately thought of The Hungry Caterpillar. But although this is a very famous caterpillar, he's not exactly a handsome fella, now is he? So I thought: while I am making a caterpillar, I'll make him cute. The best thing about Bert is that he's finished in a heartbeat. Once you've cut the fabric and you've embroidered on the little face, you are 80% done, really. I have made this caterpillar from a fabric that is 100% rayon, a very flexible and soft fabric. It's called Tissu de Marie Rayon and available here in very lovely pastels. Inside Berts pretty little head is a rattle, you can buy these online but are available at most yarn shops.

Sewing pattern caterpillar, designed by Happy in Red for Scheepjes YARN (Midnight Garden)

Caterpillar sewing pattern, design by Happy in Red (photo Scheepjes, Yarn Midnight Garden)

In het magazine kreeg Bert er (dankzij de wonderen van Photoshop) er zelfs nog een broertje. Werkelijk, wat is er nu leuker dan 1 Bert? Juist, 2 Berten! Mocht je graag een leuke rups willen naaien (en Bert zou vereerd zijn), dan kun je het naaipatroon vinden in YARN Midnight Garden.

In the magazine Bert was given (by the miracles of Photoshop) a little brother. Because honestly, what is more fun than one Bert? Exactly, 2 Berts! If you would like to try and make this little caterpillar (and Bart would be honoured if you did), then the sewing pattern is available in the magazine YARN Midnight Garden

7 opmerkingen

  1. For me it is a little bit scary this caterpillar :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my goodness, that is so ridiculously adorable!!! Like I-want-one-for-myself level adorable.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Everyone should have a Bert. The world would be a better place ;-)

      Verwijderen
  3. Oooh, wat is Bert lief. Ik zou hem zo willen maken, maar ik en mijn naaimachine, wij zijn (nog) geen goede vriendjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik vind Bert geweldig. Wat een schatje. Ik ga mij er niet aan wagen want naaien kan ik totaal niet!😟
    Die deken vind ik ook heel mooi. Heb je die ook zelf gehaakt?
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.