My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Last minute gift guide for yarn lovers

Er zijn zo van die cadeautjes waar je elke wol-liefhebber wel blij mee kunt maken. Ik heb een bestandje op mijn bureaublad staan met leuke haak- en wol gerelateerde dingen die ik zelf best weleens zou willen krijgen, of die ik al eens cadeau heb gedaan aan mede wol-fanaten. Dus zoek je nog een geweldig cadeau voor een moeder, vriendin, zus of nichtje die net als jij helemaal gek is op haken, breien en alles wat met wol te maken heeft? Dan zit hier misschien wel een leuk cadeautje bij.

Ultimate gift guide for yarn lovers | Happy in Red

There are presents that will make any yarn love swoon. I've been keeping a list of the last year of crochet related gifts I could ask for my birthday, and things I have gifted fellow yarn-lovers. So if you're doing some last-minute gift shopping for Christmas and are you looking for that perfect yarn related gift for your yarn-loving mother, friend, sister or neighbour? Maybe this little gift guide will give you some ideas.



Mugs for crocheters and knitters
Superleuk om te krijgen en te geven: mokken voor haaksters en breisters. Ik heb er inmiddels één die roep 'Hookers Gonna Hook' (en op de achterkant staat 'Bloggers gonna Blog', liefde!). Deze mokken worden gemaakt door DEEZ Dutch en in haar shop heeft ze ook mokken voor breisters en naaisters. Superleuk. Ook de vrolijke mok met schapen is door haar ontworpen. Ook helemaal geweldig vind ik de mokken van Baa Ram Ewe met hilarische teksten als 'voulez vous crochet avec moi' en 'knitting on the top of the bay'.

Mugs for crocheters and knitters. We were witing for those right? And I am pretty proud to say that I already possess two. One says 'Hookers gonna Hook' (and the back says 'Bloggers gonna blog', love love love). This mug is designed by DEEZ Dutch and she also has mugs for knitters and sewers in her shop. She also designed this limited edition mug, pretty huh! The mugs of Baa Ram Ewe make me cackle every time. 'Voulez vous crochet avec moi' and 'Purls just wanna have fun' anyone?


Gift guide for yarn lovers: mugs for croheters and knitters | Happy in Red


Gift guide for yarn lovers: mugs for croheters and knitters (photo by: Baa Ram Ewe) | Happy in Red


Yarn and crochet inspired bedding
Een paar jaar geleden viel mijn oog ineens op een Granny Square dekbedovertrek in een beddengoed winkel hier in Utrecht. Ik heb eens even gespeurd op internet, en dit dekbedovertrek is nog steeds verkrijgbaar. Hoera! In verschillende maten. En ik zat meteen te denken: hoe leuk is een dekbedovertrek met granny squares, met daaroverheen een witte gehaakte sprei (daar kun je niets aan doen hè,dat je dat als haakster denkt...). Maar er zijn ook hele mooie dekbedovertrekken met de print van haak- of breiwerk erop. Ik ben een beetje verliefd op de flanellen dekbedovertrekken van Snurk. Zulke mooie kleuren. Mijn man vindt dat echter te zoet, dus wij hebben nu dit dekbedovertrek. En echt... een flanellen dekbedovertrek, het is zó ontzettend lekker warm en zacht. Fijn fijn fijn.

Granny square dekbedovertrek, foto met dank aan Snurk | Happy in Red


Granny square dekbedovertrek, foto met dank aan Snurk | Happy in Red

Dekbedovertrek Twirre, foto met dank aan Snurk | Happy in Red

Dekbedovertrek Twirre, foto met dank aan Snurk | Happy in Red

A few years ago I spotted a Granny Square Duvet Cover in a shop in Utrecht. How brilliant. I found out soon enough that this Duvet Cover is still available online. My mind immidiately went into overdrive, thinking: how great would this bedding look with a hand crocheted white afghan! Isn't it weird how the mind of a crocheter works? In my search, I also spotted this amazing yarn print duvet cover set, it's available in so many cute colours. And... it's flannel. I had to have a set! Unfortunately, my husband thought the colours were way too sweet, so we picked out this beauty instead. And lemme tell you: flannel bedding, the best thing since sliced bread. 

Tea towels for knitters and crocheters
Vorig jaar kreeg ik echt de leukste theedoek ooit! Eén met haaksteken er op en de tekst 'Oh, how I'd rather be crocheting'. Echt geweldig. Deze komt uit de Etsy winkel van Tilly Flop Designs en ik vind het echt een topper, er is er ook één voor breisters.

Last year I was given the best tea towel ever. It has a crochet stitch print and says 'Oh, how I'd rather be crocheting'. Ain't that the truth! How hilarious. The tea towel is from Tilly Flop Design Etsy shop and there's also a version for knitters available. 


Tea towels for knitters and crocheters (Tilly Flop Designs) | Happy in Red

Pretty scissors
Een relatief goedkoop cadeautje, maar wel heel erg leuk om te krijgen of te geven: een mooi schaartje. Eigenlijk zijn al die mooie schaartjes borduurschaartjes, maar die zijn eigenlijk ook perfect als je haakt of breit. Deze schaartjes hebben namelijk een spitse punt en zijn erg scherp, waardoor je echt 'snip' hoort als je er garen mee doorknipt, geen rafeltje te bekennen. Er zijn heel wat mooie borduurschaartjes te koop!

A relatively cheap gift, but such a nice thing to give or recieve: a pretty pair of scissors. These scissors are actually embroidery scissors, but they work pretty well for crocheters and knitters, The tips are pointed and the blades are extremey sharp. You'll actually hear 'snap' when you cut through yarn! Gotta love that. There are many pretty embroidery scissors for sale, some vintage lookingsome more colourful



Nothing says 'I love you' like a swift
Ik zie ze de laatste maanden steeds vaker: een swift (of garenmolen, garenparaplu). Een prachtige houten molen waarom je een streng garen kunt spannen. Als je dan ook een wolwinder hebt, kun je van strengen garen heel gemakkelijk compacte bolletjes draaien. De echte liefhebbers zweren erbij. Ik heb inmiddels ook een swift (wat een beauty hè). Bij Dol op wol zag ik inmiddels ook garenparaplu's en wolwinders (ik heb nog geen wolwinder, dus daar moet ik nog achteraan).

I've been eyeing swifts on the interwebs over the last few months. These beautiful wooden umbrellas are made to wrap yarn skeins around, when you get your yarn winder out a swift helps you to make beautiful yarn cakes. I first thought only ultimate yarn nerds would have a swift, but I now seem to have one too. Isn't it gorgeous? (It's this one) Now, I don't have a ball winder yet, so that's next on the list.



A beautiful yarn bowl
Tot voorkort zat ik nog 'bal vangend' op de bank, want mijn bollen wol lagen daar gewoon los te wezen. Maar nu is daar: de yarn bowl. Ofwel: een hele mooie  kom met een opening erin waar je een bol wol in kunt doen. Als je aan je bol wol trekt, springtie niet meer weg. Vooral handig als je met één kleur tegelijk werkt. Dit houten exemplaar is van Scheepjes (onder andere hier te koop) en zowel gelakt als ongelakt te koop.

Until a few weeks ago I was alwats chasing my balls. But no longer! Now, I have a yarn bowl. Isn't it pretty? Yarn bowls are generally very nice looking and also pretty nifty. Because of the opening in the bowl you can just pull your yarn without your ball of yarn going everywhere. I guess if you always work with more colours at the same time it's not that much used to you. But if you're like me, and you work with one colour at the time, a yarn bowl is a good friend. Mine is Scheepjes, but you can also get some lovely ones on Etsy


Gift guide for yarn lovers: Scheepjes yarn bowl | Happy in Red

Zitten er toevallig al dingen bij die jij al héél lang op je lijstje hebt staan? Dan zou ik deze blogpost 'heel subtiel' open laten staan de komende week, wie weet ligt er dan iets onder de kerstboom op je te wachten. Of ben ik nog yarn-musthaves vergeten? Laat het me weten, want mijn must-have lijstje mag natuurlijk altijd worden aangevuld.

So tell me, anything in here that's already on your list? Of so, just leave this blogpost open on your laptop when your spouse is walking by. Yes, one has to be subtle. Anything to have some yarn-gifts under the tree right! If I have forgotten any yarn-musthaves let me know, as I really don't mind my list getting any longer. 

4 opmerkingen

  1. Hele leuke dingen heb je op je lijstje staan. En Dol-op-wol in Deventer, wat een geweldige winkel he. Zo leuk om even rond te kijken. Alle wolwinkels trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, behalve wol kun je ook gewoon hele leuke cadeautjes in wolwinkels kopen hè! Had je ook mijn creative guide voor Deventer al gelezen?
      http://happyinred.blogspot.nl/2016/06/creative-travel-guide-a-day-in-deventer.html

      Verwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!