So happy to present: the sunrise shawl pattern

Een paar weken terug liet ik al zien dat ik al een tijdje aan een nieuw haakwerk aan het werken was, met fijn garen. En als je me op Instagram volgt, kon je ook al zien dat er eindelijk schot in de zaak zat. Gewoon, omdat ik er eens lekker de tijd voor kon nemen. En daarom ben ik nu zo, zo blij dat de gehaakte sunrise shawl een feit is. Een heel nieuw patroon!

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

A few weeks back I showed you that I had been fiddling for a while with a new crochet project, and if you follow me on Instagram, you were able to see that I was finally (FINALLY) making a move on. Basically, just because I took my time to do so. And that's why I am so excited to present to you my brand new sunrise shawl crochet pattern, available in my Etsy and Ravelry store.

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

In principe kun je deze sjaal met lekker licht garen haken, zoals kant-garen of sokkenwol. Zeg maar, garen dat je op maximaal haaknaald 3,5 haakt. Ik gebruikte voor de sjaal op de foto Alpaca Rythm in de kleuren Robotic en Chacha, best wel een uitdagende kleurencombinatie (maar hé, zo ben ik...) en ik vind het eindresultaat om te zoenen (als ik zo onbescheiden mag zijn). Garen met katoen erin zou ik even links laten liggen voor deze sjaal, omdat het geheel anders zo zwaar wordt. Maar garen met wol, alpaca, zijde, polyester, acryl, viscose: moet allemaal kunnen denk ik zo.

To make this shawl you can pretty much use a lace, fingering, sock or light sports yarn, as long as you don't use a hook bigger than 3.5 mm (US 4/E hook). To make the shawl in the photo I used Alpaca Rhythm, in the colours Robotic and Chacha. Yes, this is quite a daring colour combo, I admit that. But then again, you know how much I love crazy colour combos and I have to say (hoping I don't sound too cocky) that I am completely smitten with the end result. For this particular scarf I wouldn't recommend using yarns that have cotton in it, as that would make it rather heavy. But yarns made with alpaca, wool, silk, polyester, acrylic, viscose: sure, all good. 

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

Ik heb een verzameling hele leuke steken met elkaar gecombineerd, die allemaal een bijzonder 3D effect aan de sjaal geven. Het is niet moeilijk om ze te leren en als je er eenmaal mee bezig bent, wordt het bijna een therapeutische ervaring. Op dit moment heb ik het patroon alleen in het Engels gemaakt (US termen), maar je vindt naast een geschreven patroon ook foto-uitleg en haakdiagrammen, om het allemaal wat gemakkelijker te maken. Aan het Nederlandse patroon wordt gewerkt en zodra dat klaar staat, trek ik natuurlijk meteen aan de bel.

I have combined a number of very fun stitches that together give this shawl such a lovely 3D effect. They're not that hard to learn and once you get going, it's almost like meditation. Very relaxing. I have published the pattern in English, using US terms. Next to written instructions you will find crochet charts and photo tutorials to help you along.

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

Crochet shawl pattern, sunrise shawl | Happy in Red

Het haakpatroon kun je vinden op Etsy en Ravelry en tot en met eind september heb ik een hele fijne uitverkoop, je kunt namelijk al mijn patronen met 15% korting kopen! De korting geldt voor alle patronen, dus niet alleen voor deze sunrise shawl.
Voor  zowel mijn Etsy als Ravelry winkel gebruik je couponcode BACKTOSCHOOL17.

You can find this crochet pattern in my Etsy and Ravelry shop, and until the end of September, I have a very fine SALE in both my shops. You can get 15% off all my patterns. The discount applies to ALL my patterns, not just this sunrise shawl crochet pattern.
Use coupon code BACKTOSCHOOL17 to get 15% off in both my Ravelry and Etsy shop. 

2 opmerkingen

  1. werkelijk prachtig...wees maar lekker onbescheiden...geheel terecht! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow!! That looks so soft and luxurious! I love your color choices.