My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

London shopping: Brick Lane

Nog een laatste maal over Londen en shoppen, alsof jullie het zo erg vinden! Geloof me, als je de volgende keer naar Londen gaat, pak meteen de metro richting East End! Metro Station Aldgate. Want vanaf daar loop je in 5 minuten naar vintage heaven: Brick Lane.

Brick Lane Londen

One last time about London and shopping. Oh purlease, like you mind. Trust me, next time you’re in London, just catch a tube to Aldgate in East End right away. ‘Cause from that tube station it’s only a 5 minute walk to vintage heaven: Brick Lane.

In de volksmond wordt Brick Lane (en de omliggende straten) wel liefkozend ‘Banglatown’ genoemd. Dit is dan ook de buurt waar je de lekkerste curry’s van heel Londen kunt eten. Maar ook als je niet van curry’s houdt (zoals ondergetekende) is Brick Lane de moeite waard qua eten. Je vindt er leuke koffietentjes en een geweldige Bagel-zaak met echte Joodse Bagels: Beigel Bake.

Brick Lane East End London

The locals call this area ‘Bangla town’ and yes, you can find the best curries London has to offer around here. But even if you’re not into curries (like yours truly), foodwise this is still a fantastic area with lovely coffee shops and a fantastic jewsih bagel place: Beigel Bake.

Maar je gaat naar Brick Lane voor de leuke vintage shops en de bijzondere boetieks en winkeltjes. Trek een middag uit om lekker te shoppen, maar een hele dag neuzend doorbrengen lukt hier ook gemakkelijk.

Vintage shoppen Londen: Brick Lane

But the reason to visit Brick Lane is definitely the vintage shops and cute boutiques. Plan to spend an entire afternoon shopping around for nice stuff, though I’d say one could also manage to spend an entire day browsing all Brick Lane has to offer.

En als ik dan toch bezig ben, dan maar meteen even een aantal shops en eettentjes die je niet mag missen!

And while I'm at it: some shops and places to eat in Brick Lane that you shouldn't skip! 

Brick Lane Shopping Vintage

 Shopping! 
Rokit: Er is niet eens genoeg aan één winkel. Rokit heeft 2 winkels in Brick Lane!
One shop isn't enough, Rokit has two stores in Brick Lane.
Beyond Retro: Om de hoek in Cheshire street. Leuke pruiken, jurken en accessoires.
Around the corner on Cheshire St. Great wigs, dresses and accesories.
The Shop: ook in Cheshire Street. Niet alleen kleding, maar ook vintage beddengoed!
Also on Cheshire Street. Not just clothes, also vintage bedlinnen.
House of vintage: geweldige kleding, leuke blog ook!
Great clothes, lovely blog too.
 Brick Lane Book Shop: Niet alleen leuke boeken, ook schitterende papierwaren.
Lovely book shop and lovely all things paper!

Op zondag kun je helemaal los gaan op Sunday Up Market, maar door de weeks kun je je slag zijn bij de Spitalfields Market, middenin Brick Lane.

On Sundays the thrifter and hand-made lover is happiest at the Sunday Up Market and on weekdays you can visit Spital Field Market, in the middle of Brick Lane.

To eat!
The Victorian Emporium: theeleuten in Victoriaanse stijl in Bacon St.
Have a spot of tea Victorian Style.
Vintage Bean Café: een kop koffie to go in vintage stijl.
Have a coffee to go vintage style.

Mocht je nu zelf leuke tips hebben over Londen, meld het vooral. Bijvoorbeeld op Facebook of via Twitter. Dat stel ik zeker op prijs. 

Now if you have any good tips on London, please do let me know. Like on Facebook or Twitter. I always appreciate insider tips over what the books tell me.

Ik deel al mijn tips over Londen op stedentrip Londen.

16 opmerkingen

  1. Zo leuk!! Wat maak je er mooie foto's van! Duw je gewoon iedereen aan de kant of is het zo rustig in de winkeltjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. **Grinnik** Het idee dat ik iemand aan de kant zou duwen voor een foto is wel hilarisch. Zou ik echt nooit durven. Ik vind het vaak juist wel leuk als er mensen op staan. Dan gaat de foto leven! Nee, ik was er op maandag, laat in de ochtend. Dus erg rustig, sommige shops (helaas!) nog gesloten.

      Verwijderen
    2. volgens mij gaat iedereen spontaan aan de kant staan als ze haar zien aankomen!

      Verwijderen
  2. ziet er allemaal superleuk uit! nu nog een keertje in Londen geraken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. London staat nog steeds op mijn lijstje! woehoe!! Ik weet je te vinden voor meer tips! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk vintage shoppen, ziet er aantrekkelijk uit! Geen Londen in de planning staan op dit moment maar als ik ga...... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik noteer in mijn boekske: londen - zie happy in red. Bij mijn volgende vlucht naar londen kom ik eerst hier nog eens snuisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die mosterd-gele rok met grote bloemen heb je toch zeker meegenomen, fantastisch! dat vind je hier niet... leuk blogbericht.. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat had ik het leuk gevonden als ik dit blogbericht had gelezen toen ik nog in London woonde. Maar deze gaat absoluut bewaard worden voor een bezoekje in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja wij pendelen tss camden en brick lane als we in London zijn ! Heerlijk gewoon al die vintage en originele handmade stuff !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oww wat ziet dat er leuk uit :)! Toch nog maar een keer naar Londen gaan :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geloof dat ik er speciaal voor naar Londen ga! Je vroeg naar het patroon van het dekentje. Het staat beschreven in mijn berichtje: haken van een zig zag patroon (met gaatje). Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super, bedankt voor je tips!

    Ik heb nog 1 tip: neem je creditcard mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb over mijn londentripje een jaar geleden een paar blogjes geschreven : http://mooisvanme.blogspot.be/search/label/londen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Guys often objectify females but females are significantly less most likely to do the same to
    males. Females are more emotional whilst guys are much less likely to
    become as emotional. What will be the simple psychological variations among women and men, simply because because
    they are each human beings they must be same?

    Also visit my blog post; how to get girls to like you

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!