My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A day out in Antwerp

Een meisje moet er af en toe eens een dagje uit. Met haar moeder. In ons geval was ons dagje uit een verjaardagscadeau. Verjaardagscadeau? Was ik niet in mei jarig? Euh ja... nou ja. Ik was druk, mijn moeder was druk. Maar nu kwam het er eigenlijk van. Ik ben geboren vlakbij de Belgische grens en Antwerpen was zo ongeveer onze achtertuin. En af en toe moet ik terug. Da's gewoon zo fijn. Dus het werd een dagje Antwerpen.

A girl needs a day out every once in a while. With her mum. In our case it was a bday day out. Birthday? Wasn't that in May. Erhm, yes it was. What can I say. I was busy, mum was busy. You know how things go. But finally we went a day out. To Antwerp. I was born and raised near the Belgian boarder and so Antwerp was always a bit of our back yard. And sometimes I just need to go back. So a day out to Antwerp it was!

MAS Antwerpen

Moeders en ik doen altijd was cultureels als we een dagje weggaan. En we bezochten het MAS. Ik had het ooit al eens gezien, alleen was het toen nog niet geopend. Nu wel! We hebben helemaal op het dak genoten van het uitzicht. Het museum zelf is ook top.

Mum and me always have to get a little culturally involved. We went to the MAS Museum. I saw it once when it wasn't opened yet. But now it was and it was fabulous. Lovely museum and a grand view over the city from the top deck.

nationalestraat Antwerpen

Maar er moest ook gewinkeld worden. Dus op naar de modebuurt! Alles zo rondom het Modemuseum is leuk om te winkelen! Mijn moeder en ik hebben uitgebreid de Nationalestraat en Kammenstraat uitgekamd en heel veel leuke winkels gezien, zowel designer als vintage. Leuke combi.

But shopping had to be done. Priorities first! So we went to the neighbourhood known as 'Fashion Quarters' as the Belgian top designers are there. And Flanders has fabulous designers. The area around the fashion museum is where you can fins such cute shops, from high fashion to vintage.

Julija's Antwerpen

Maar mijn favoriete shop was toch wel Julija's. Wol, stoffen, fournituren. Echt geweldig! Ik heb mijn moeder op een bankje geparkeerd en heb met open mond rond gekeken. Wat een keuze. Bijna te moeilijk om te kiezen. En nee, ik kan geen wol mee. Ik heb hele leuke stof gekocht. En dit keer niet voor een ander of mijn shop. Nee, stof helemaal voor mij.

But my favorite was Julija's Shop. Fabulous yarn, fabrics and notions. Really great. I put my mum on a little bench in the shop and went browsing. Endlessly (poor mum). So much choices to make. Almost too hard. Almost. I didn't take home any yarn. Nope, I bought some great fabric. Not for someone else or my shop, but for me and me alone.

Statues Antwerp

En hoe weet je dat je in Antwerpen bent? Omdat zij op elke straathoek (letterlijk!) over je waakt. Wel een veilig idee. Wil je graag meer tips over Antwerpen? Kijk maar eens op Mooistestedentrips.nl - Antwerpen.

And how do you know you're in Antwerp? Because she's watching you on (literally) every street corner. What a safe idea, right?

11 opmerkingen

  1. Was je er vandaag? Ik ook en ook bij JulIja's stof gekocht...moeilijk kiezen daar hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, zo'n moeder-dochterdagje! Jullie hebben er zo te lezen een mooi uitje van weten te maken. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoon ging vorig jaar naar Antwerpen op schoolreis en bezocht het Mas, hij was er heel erg over te spreken, net als over Antwerpen zelf. Ik ben er al wel geweest voor een voorstelling maar nog nooit echt de stad bezocht. Het is ook best een eind van hier. Moet ik toch maar eens doen. Dat van die onzevrouwkes die op elke straathoek waken wist ik helemaal niet! En wat een gezellige wolwinkel!!!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En de stof? Zien! Lekker dagje zo te lezen... Koester je moeder en jullie momentjes. Fijn weekend. lieve groet paula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n dagje Antwerpen, altijd goed en eten kun je daar ook goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Julija's shop lijkt mij een droomwinkel waar ik graag ezens zou langsgaan, kan je me a.u.b. het adres laten weten? dank bij voorbaat

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat knap dat het je gelukt is om alleen maar een lapje stof mee te nemen, wat een geweldige winkel. Zo'n modemuseum lijkt me ook wel wat, net een tikje meer mijn ding dan schilderen bekijken. Die maak ik liever zelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely post today! I see my 82 year old mum every Tuesday. We spend the day doing our favorite thing.....shopping! I cherish every moment.

    Best,
    Sheila

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaaa Antwerpen is leuk :)! Ik heb er een paar jaar geleden een jaartje gewoond :)! Akotee is ook zo'n leuk winkeltje :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh die foto met al die wolletjes en garen. Lekker kleurrijk! Ben wel benieuwd wat voor stof je gekocht hebt en wat je er mee gaat maken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!