My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

3 whales in a row

Wat is dat toch aan het einde van het jaar? Dat je je ineens ontzettend van bewust bent dat er zo veel mensen zijn die het veel minder goed hebben dan jijzelf? En dat je je ook nog eens geroepen voelt om daar wat mee te doen? Bij mij heeft het ermee te maken dat mijn man en ik dit jaar besloten even geen Sinterklaas te vieren. Misschien niet de gemakkelijkste keuze, maar wij hebben in ieder geval die keuze. Als je in een vluchtelingenkamp woont, heb je verrekte weinig te kiezen.

What is it with the end of the year that makes you realise how priveledges you are compared to so many people in this world? And what is it that makes you decide to help do something about this? For me personally it has to do with the decidion my husband and me made not to celebrate St. Nicolas this year. Maybe it wasn't an easy decidion to make for us, but at least we have a choice! If you're living in a refugee camp, there's an awful little choices you have.


Whale softies



Op één van de blogs die ik volg, vond ik een initiatief om goederen in te zamelen voor Syrische vluchtelingen. Dekens, kleding, medicijnen, kinderspulletjes. Er is van alles nodig. Dus besloot ik meteen om de mutsjes die ik haakte voor de tutorial die kant op te sturen. Maar ik dacht: als ik dan toch een pakket die kant op doe, stop ik het meteen goed vol. Dus maakte ik vandaag nog een stapeltje walvis-knuffels.

On one of the blogs I follow, I found this initiative to collect goods for the Syrian refugees. Blankets, clothes, meds, things for kids. So much is needed. So I immediately decided to send the crochet beanies I made for the tutorial. But hey, if you decide to send a care package anyway, you better fill it up. Or so I thought. So today I made some whale softies as well.


Whale softie

Het patroon van de walvis komt hier vandaan. Enorm gemakkelijk, maar het resultaat is altijd vreselijk schattig. De meeste stofjes zagen jullie als eens voorbijkomen. Zo gebruikte ik het gegolfde stofje (golfjes voor een walvis, snap je hem, snap je hem??) als voering voor een clutch. Maar er was nog genoeg over. Het het voeren van de walvissen gebeurt, zoals je kunt zien, niet via het spuitgat.


The pattern of the whale can be found here. It's such an easy thing to make, but the softies turn out so cute everytime. You've probably seen most fabrics that I've used here. The chevron fabric I recently used to line a clutch, but there was more than enough left. And as you can see, stuffing the whales doesn't go via the blow hole.


Whale softies

Deze walvissers gaan gauw op de post richting Engeland, waar ze hopelijk snel richting Syrië verscheept zullen worden. Mocht je ook iets willen doneren of maken, mail me even. Dan laat ik je weten waar de spulletjes naartoe kunnen.

These whalees are off to the UK pretty soon, where they hopefully be swiftly shipped to Syria. If you'd lke to make or donate something for this cause too, drop me an mail and I'll e-mail you the address of where to send the goods to.

13 opmerkingen

  1. Wat een lief initiatief van jou Esther.
    Schattig die walvisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi initiatief!Toppie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie walvisjes. Wonende in een derdewereldland ben ik me er (helaas) dagelijks héél erg van bewust dat we in Nederland niks te klagen hebben. Mooie bijdrage van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dat je je creativiteit zo in zet voor anderen! Wij hebben die keus, lang niet iedereen helaas.
    Jos (van stichting CreaPower, www.creapower.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You will make many children happy! this is a brilliant idea!
    These whales are precious and ...
    Congratulations for this initiative!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke walvisjes. Mooi initiatief hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. te lief die walvisjes. Ik ga ze dan ook maar maken voor het Poekieproject :) En de keuze om bv Sint en/of Kerst niet te vieren of bijvoorbeeld soberder... vind ik een hele makkelijke keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gedaan, ziet er heel leuk uit!:)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!