My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

All colours of the rainbow in one blanket

Nee, het is niet zo dat sinds ik mijn vorige gehaakte dekens afmaakte, in no-time weer een nieuwe deken haakte. Ik geloof niet dat ik zó snel kan gaan. In ieder geval niet zonder er bijzonder zere vingers en carpaal tunnel syndroom aan over te houden. Bovendien heb ik, naast mijn fulltime baan en hobby, zo af en toe ook nog weleens zin in een privé leven. Even naar de kroeg of even wandelen ofzo, of misschien eens bijkletsen met een vriendin.

No no, don't even think for a minute that I made this new blanket on a whim since I finished my last two crochet blankets. There's no way I could crochet that fast. At least, not without getting some really painful fingers or carpal tunnel. Also, next to my fulltime job and my hobbies, I do have a bit of a social life to maintain. You know, like visisting a friend, or going to the pub or taking a walk.



Striped crochet blanket rainbow colours
Check out the FREE crochet pattern for this blanket!
Nee, dit was typisch zo'n deken die zo langzamerhand en ongemerkt 'ontstaat'. Anders kan ik het ook niet omschrijven. Ik bedacht een patroontje, keek eens hoe dat werkte en of het er überhaupt een beetje uitzag zo in dekenvorm. En haakte er vervolgens aan wanneer het zo uitkwam. Wachtend op een bezorger, tijdens mijn after-lunchdip of writers block. Vorige week mat ik de boel op en vond: prima formaat formaat voor een deken. En dus verklaarde ik deze deken als klaar.

No, this was a blanket that more or less 'emerged' through time. I have no idea how to explain it better. I thought about this pattern, tested it to see if it would work like a blanket and just went along with it. I only worked on it from time to time. Whilst waiting for a delivery person, during my after lunch dip or waiting for writers block te bugger off. Last week I measured the blanket and though: huh, it's big enough now to be a proper blanket. And so declared it finished. 


Striped crochet blanket rainbow colours

Striped crochet blanket rainbow colours

Na al die ripple dekens, granny square dekens en gestreepte dekens vond ik het weleens tijd worden voor een nieuw patroontje. Moeilijk is het niet, de eerste drie touren zijn even opletten geblazen, maar daarna kun je gewoon door haken. Het zijn groepjes stokjes. Deze week zal ik nog even het patroon uitleggen. Houd het in de gaten!

After all these ripple blanket and granny blankets I thought it was time for something new. So I made up this new pattern. It's not hard, the first three row acquire some attention, but after that it's smooth sailing really. It's just a matter of dc's in groups. I'll see if I can write out the pattern this week and post it. Stay tuned!


Striped crochet blanket rainbow colours

Wat een kleurenpracht hè! Ik heb het bijgehouden en heb in totaal maar liefst 26 verschillende kleuren gebruikt in deze deken! Dus een echte regenboogdeken. Als je ook een regenboogdeken wilt haken, zou je eens kunnen kijken naar Stylecraft garen, dat is in zo veel kleuren verkrijgbaar. Daar zit altijd wel wat tussen voor je. Deze deken is 84 cm x 123 cm en dus behoorlijk groot, superzacht en héél warm: helemaal leuk volgens mij voor een meisjeskamer of een kleurrijke woonkamer. Want hij is ontzettend geschikt om onder te kruipen met een kop thee en boek of DVD bij de hand. De deken kun je vinden in mijn shop. En vergeten jullie mijn actie voor de Filipijnen niet?

Don't you just love all those colours? I've counted them and I used 26 different colours for this blanket, yes that's Twenty Six for you. That definately makes this a proper rainbow blanket I'd say. If you feel like making a rainbow blanket yourself look into Stylecraft Special DK (available here and here), this is very soft of good quality yarn and available in so many colours. You'll find something you like, promise. This blanket is quite big: 84 cm x 123 cm so it would be really great for a childrens bedroom, though it would also work in a big colourful livingroom I think. Trust me, it's really suitable to hide under with a cuppa and a book or DVD in reach, very soft and warm. The blanket can be found in my shop. Oh, and please don't forget my action for the Red Cross and Philippines.

Bekijk ook het gratis haakpatroon voor deze deken.

Don't forget to check out the FREE crochet pattern for this blanket.

13 opmerkingen

  1. Wat een supermooie deken, prachtig het wit gecombineerd met al die kleurtjes! Ik vraag mij sowieso af hoe jullie 'deken-haaksters' dat toch doen. Ik haak vooral kleine projectjes, ami's en kan na een paar achter elkaar toch wel behoorlijk last van mijn nek en schouders krijgen. Ik wissel mijn hobby's zoveel mogelijk af, dat gaat het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! Maar nu heb je een nieuw werkje in de hoek nodig om van tijd tot tijd even op te pakken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en wat een leuke steek. Het lijken wel ruitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad prachtige kleuren! Ik vind 'm supermooi geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer, en waauw zeg: 26 kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. a beautiful blanket!!!!!
    I'm crocheting a baby one for the Philippines!!!
    xxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Ben benieuwd naar de steek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik wacht in spanning op de volledige uitleg. Jou dekens zijn altijd om jaloers op te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! De kleuren zijn schitterend!
    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I just rediscovered your blog and am so very glad! I love your Blankets and I appreciate how you offer an English translation of your words below your own language! I've tried Google Translate, but it just comes out confusing and not a true translation in English. This is very difficult and disappointing when instructions for crochet come out confusing! I am thrilled that I can read the English version of your patterns you are so generous to share! I'm so excited! I am going to try several of your Blankets for family gifts for Christmas. Thank you so much!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!