My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

It's getting cold outside

Een dubbel dekbed, dikke pyjama, warme sokken en een kruik. Ja, 's winters ben ik echt het toonbeeld van elegantie. Maar echt: zodra het koud wordt, heb ik ze allemaal nodig om me een beetje warm te kunnen houden 's nachts. Ik ben echt een ijspegel zodra de temperatuur onder de tien graden tuimelt. Nu heb ik vorig jaar al te horen gekregen dat veel van jullie dat ook hebben. Gelukkig maar, anders zou ik me gewoonweg idioot voelen.

A double duvet, warm pyjamas, wooly socks and an hot water bottle. Oh yes, in winter I am the image of pure elegance. But seriously, I need all of those to keep me warm at night in winter. I am such and icicle as soon as the temperature drops below 10 degrees Celcius. But lucky for me, last year a lot of you told me that you are not much better in winter. Phew, now I feel a lot less crazy.


Hot water bottle cover: flannel and denim

Tot vorig jaar wikkelde ik mijn kruik altijd in een oude kussensloop (om het nog eleganter te maken, dus), maar daar vond ik wat op. Gewoon een stuk flanel, wat biaisband en lint en je hebt zo een geweldige kruikenzak gemaakt. Het is alleen zo ontzettend jammer dat er niet zo veel stoere flanellen stoffen te vinden zijn. Het is toch vaak effen of met een heel zoet printje. In mijn verzameling stoffen, onderin de kast (waar anders), vond ik nog een lap witte flanel. Zonde om niets mee te doen. En dus werd er weer een kruikenzak geboren!

Until last year I would alway wrap my hot water bottle in an old pillow case (oh yes, even more elegant I know!), but I thought of a solution. You just take a fat quarter of flannel, some bias tape and ribbon and you can make a hot water bottle cover without any troubles. It's such a pitty however that flannel fabrics are mostly boring and plain, or have kids prints on them. Somewhere on the bottom of my closet I found a piece of white flannel between my fabrics. Such a waste! So I decided to make another hot water bottle cover.


Hot water bottle cover: flannel and denim


Hot water bottle cover: flannel and denim

Geloof me, deze kruikenzak is echt een feestje voor je voeten! Dit flanel is zo ontzettend zacht, echt heel lekker om 's nachts tegenaan kruipen. Een anti-ijsbeer remedie als het ware. Het flanel kocht ik op de Utrechtse stoffenmarkt, met als het denim waar ik biaisband van maakte. Het leuke polkadot lintje kocht ik vorig jaar in Madrid.

Trust me, this hot water bottle cover is such a treat to your feet. The flannel is incrediblu soft. Really great to cuddle upto at night. It's like medicine against becoming a polar bear, so to speak. I bought the flannel at the Utrecht fabric market, as well as the denim that I used to make the bias tape. The really cute polkadot ribbon I bought last year in Madrid. 


Hot water bottle cover: made to order

Andere koudvoetigen weten mij gelukkig ook te vinden! Want deze week maakte ik (met mijn állerlaatste restje Zoo Menagerie!) deze kruikenzak op bestelling. Het blijft een zalig stofje. Ik zou willen dat er meer leuke retro flanelletjes waren! Maar mocht je geen leuk flanel kunnen vinden, dan is babyribfluweel ook een goede stof om een kruikenzak mee te maken. In mijn shop heb ik 12 stoffen geselecteerd waarin je een kruikenzak kunt bestellen.

Other cold-feeted people found me and are ordering hot water bottle covers with me, how cool is that. With my very last piece of Zoo Menagerie I made this hot water bottle cover. It's such a great fabric, lovely and retro. I wish there were more cool retro flannels out there. But, if you can't find some cool flannel, you can also use corduroy or some other warm fabric. In my shop I selected 12 fabric that you can chose from if you'd like a custom ordered hot water bottle cover

9 opmerkingen

  1. Ik begin me al serieus zorgen over de winter te maken aangezien ik bijna alle dekens al in gebruik heb :-S. Deze troef houd ik in mijn achterhoofd, maar eerst wil ik eindelijk eens gaan 'ripple stitchen' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat die kruik maar weer tevoorschijn komen, het is veel te koud alweer.
    Warme voeten toegewenst.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koude voeten vind ik nog wel t vervelendste. Gelukkig zijn een paar dikke sokken voor mij tot nu toe voldoende (ook niet erg elegant) ;) Ik was erg nieuwsgierig naar de stofjes, maar helaas werkt het linkje in het Nederlandstalige deel van je blog niet. Gelukkig werkt ie in het Engelstalige deel van je blog wel, dus is mijn nieuwsgierigheid weer gestild :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, lekker warm en zacht! Hier heb ik graag een kersenpitkussentje bij mijn voeten - dat ik s nachts dan weer uit bed schop, als ik het té warm krijg. (ken je dat - niet in slaap vallen vanwege de kou, en dan smoorheet wakker worden)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. How cute! I don't have a hot water bottle but I do have cold feet! In fact in Winter, if I don't wear socks to bed and one foot touches the other while I'm sleeping...it wakes me up! LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely! Love the green print on the fabric you chose ;)
    Ursula @ kraft&mint {modern crafts}

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I live in a place where we use hot water bottles a lot to keep warm. What a great cozy design. Love the fabrics too.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. This is so cute. Thanks so much for sharing with Wednesday's Adorned From Above Link party.
    Debi and Charly at Adorned From Above
    http://www.adornedfromabove.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These look great, thanks for sharing!

    And thanks for linking up to And Sew We Craft Together.

    http://www.andsewwecraft.com/2013/11/sew-craft-together-linky-party-6/

    Amy x

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!