My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A small Vink for my mum

Zo lang ik mij kan herinneren zijn mijn moeder en ik rond Hemelvaart en Moederdag jarig. Onze verjaardagen liggen dan ook slechts één dag na elkaar en vandaag is de verjaardag van mijn moeder (dat betekent dus dat die van mij gister was, hey ho). Dat maakte het altijd een beetje 'gedoe', met moederdag, verjaardagen én nog een vrije dag zo kort op één. Zeker omdat mijn moeder niet zo veeleisend is qua cadeaus. Dus wat verzin je dan nog?

Vink Tas | Happy in Red

As long as I can remember the birthdays of my mum and me were very close to both Mothersday and Ascension. Our birthdays are only one day apart and today it's her birthdays (yep, it was mine yesterday, hey ho). It's always a bit of a fuss to have Motherdays, our birthdays and a bankholiday so close together. Also, my mum is not to picky when it comes to presents. So it gets tougher to come up with something original.

Maar onlangs liet ze vallen dat ze wel een nieuwe zwemtas kon gebruiken en dat ze er wel één van mijn hand wilde. Nu kwam dit verzoek ergens in maart en ik ben nogal druk geweest. Maar nu die verjaardag er aankwam dacht ik: toch eens achter de naaimachine kruipen. Mooie stoffen heb ik immers in overvloed.

Vink Tas | Happy in Red

Vink Tas | Happy in Red

Vink Tas | Happy in Red

Vink Tas | Happy in Red

Recently my mum dropped the hint that she needed a new bag to go swimming and that she'd like one made my yours truely. To be fair, she requested this in March. But I've been rather busy. But now, with the birthday and all I kicked myself and made myself hop behind the sewing machine. I have nice fabrics aplenty. 

Mijn moeder zwemt eigenlijk al zo lang ik me kan heugen. Vroeger wat fanatieker dan nu. Ze kon ooit zelfs een paar baantjes vlinderslag achter elkaar, dat is mij nog nooit gelukt. Stiekem vind ik dat ze nog veel te jong is voor het zwemmen dat ze nu doet, wat mij toch een beetje overkomt als bejaarden aqua aerobics ofzo. Maar volgens mij gaat mijn moeder nu eigenlijk vooral naar de zwem om te kwekken. Maar dat terzijde. In ieder geval, qua tas was het een gevalletje 'Ik heb er zelf ook één', want ik maakte een tijd terug een zwemtas voor mijzelf en die bevalt prima.

Vink Tas | Happy in Red

Vink Tas | Happy in Red

My mom has been swimming since I was little and she used to be quite a fanatic. She was once able to do the butterfly for a few lanes in one go. I have never been able to do that. Though recently she's in a sort of aqua aerobics class, which I think she's a little to young for. Though, I suspects she's going there more for the gossip than the excercise! But anyway! When it came to the swimming bag, it was a no brainer. 'Cause a while back I made a swimming bag for myself and I am still really happy with it.

Als patroon gebruikte ik die van Vink, maar dan een kleinere versie die ik een tijdje geleden tekende. Deze tas is namelijk echt een stofvreter in zijn originele vorm en eigenlijk heb je aan de kleinere versie van mij echt wel genoeg als zwemtas. De zak is gemaakt van biologisch katoen van Cloud9, de buitenstof, hengsels en witte canvas binnenkant komen bij de Utrechtse stoffenmarkt vandaan.

Maakten jullie al eens een Vink?

I used the Vink pattern for this bag, though a smaller version that I drew a while back. The bag in its original size is such a fabric-buster and truth be said: the size I made is more than big enough for a swimming bag. The pocket is made with organic Cloud9 fabric. The outer fabric, white canvas lining and straps were bought at the Utrecht fabric market. 

Have you made a Vink bag?

11 opmerkingen

  1. Wat boft jouw moeder om zo'n prachtig creatief kado te krijgen! En jij ook nog van harte gefeliciteerd he! Hopelijk ben je ook zo goed verwend op je verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ik jouw blog leuk en inspirerend ♥. Een hele leuke versie, jouw vinktas. Bij mij staat er morgen één op het programma, ik ben benieuwd ^^.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi exemplaar!
    Ik maakte alleen nog maar een simpelere variant van de Vink.
    En proficiat nog (ik was zelf ook jarig gisteren, wat een toeval)! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie tas. Ik maakte ze nog niet maar ze staat wel op mijn lijstje.
    Nog een gelukkige verjaardag, ook voor lielebeesje (ikzelf was gisteren ook jarig :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke en mooie tas. En een prachtig cadeau zonder meer!
    Nog late felicitaties vanuit deze hoek :-)

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met jullie beider verjaardag nog!
    Mooi cadeau heb je haar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nice bag!!!!! Happy Birthday to you both!!!! ….. my B-Day is today, instead!!!!! ;oD
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Great bag and a great birthday present. Happy birthday to you both.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief zo'n zelfgemaakt cadeau. De tas is erg mooi. En nog gefeliciteerd natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en die van je moeder. Wat een leuke tas heb je haar cadeau gedaan :)
    Zelf ben ik ook een dag voor m'n moeder jarig, maar dan niet rond allerlei andere feestdagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!