My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crochet bag, peacock butterfly flowers

Soms komen dingen er precies uit te zien, zoals ze er in je hoofd uitzagen. En zo was het ook toen ik deze week mijn gehaakte tas afmaakte. In mijn hoofd hoopte ik dat het op een bepaalde manier zou werken en oh wat heb ik een zucht geslaakt, toen bleek dat het patroon precies zo werkte als het in mijn hoofd zat. Hij is klaar!! Mijn gehaakte tas vol bloemen!! Wat vinden jullie ervan?

Crochet bag, peacock butterfly flowers. Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

Crochet bag, peacock butterfly flowers. Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

Sometimes, things turn out just how they were supposed to. This was luckily the case when I finished my crochet bag earlier this week. My bag completely looked like the idea I had in my head, from the moment I started working on this bag. Oh, what a relief. And now it is done!! My crochet bag full of flowers. Tell me, what do you think?


Er gingen 35 bloemetjes in deze tas, lekker losjes gehaakt. Maar oh zo veel eindjes om weg te werken. Ik gebruikte Linen Soft van Scheepjes, kleuren 613, 601, 609, 612, 603, 608 en 610. Ik geef toe, een ontzettend gewaagde combinatie, die ik haalde uit een pauwoog vlinder. Maar volgens mij is het best goed gelukt.

Crochet bag, peacock butterfly flowers. Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

Crochet bag, peacock butterfly flowers. Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

I made 35 crochet flowers to make this bag, all crocheted as losely as my wrist allows it. I used Linen Soft, by Scheepjeswol and used color numbers 613, 601, 609, 612, 603, 608 en 610 to crochet that peacock butterfly effect that I was hoping for. And  think it worked out pretty well. 

Om de tas stevigheid te geven naaide ik nog een totebag, en ik koos voor houten handvaten. Gewoon, omdat die zo lekker bij een gehaakte tas passen, ze geven een beetje een hippie effect. Daar houd ik wel van. En ja, van een nieuwe tas word je blij. Dat zie je!

Crochet bag, peacock butterfly flowers. Scheepjes Linen Soft | Happy in Red

Just to make the bag more solid I decided to sew a tote bag for firmness and I picked some wooden handles. I think they really match crochet bags in general and give them that hippie boho effect I love so much. And yes, just to prove my point: a new bag makes a girl happy!!

Ik werk op dit moment druk aan een tutorial voor deze tas! Dat heeft nogal wat voeten in de aarde, zoals je zult begrijpen, met al dat haken en naaien voor ÊÊn project. Maar ik ga mijn best doen om deze volgende week hier op mijn blog te plaatsen. Kom je dan even kijken?

At the moment I am working hard on a tutorial for this crochet bag. It's rather laborous, as this project need a crochet tutorial, as well as a sewing tutorial. But I'll try my best and hopefully you'll find the tutorial for this crochet bag here on the blog next week. Will you hop on over and take a look?

24 opmerkingen

  1. Ik vind hem erg gaaf geworden! Juist de kleuren ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tas is inderdaad heel goed gelukt! Ik vind het prachtig dat je contrasterende randen hebt gebruikt voor de bloemen. Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kleuren zijn geweldig. En de tas is supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige tas! Als ik niet met 3 haakprojectjes tegelijk bezig was ging ik hem meteen maken! Kijk al uit naar je patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat leuk! Heerlijk als een idee zo goed uitpakt.
    Leuke handvatten ook!
    Daar ga je de show mee stelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tas is meer dan geslaagd. Hele mooie kleuren en leuk met die houten hengsels.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superfijne hippie achtige tas, ik voeg hem alvast toe aan mijn lijst voor als ik me ooit eens verveel 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Terrific finish. You are too cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig geworden en zo apart. Even geen grannies, die tassen zie je al zo veel. Ik kijk ook uit naar het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. That bag is just gorgeous! no wonder you are so happy with it! I love the fact that you've combined the strength of the fabric with the lightness of the crochet flowers - the plain lining sets off the flowers beautifully and keeps the whole thing in shape - brilliant! Please do post a tutorial for the flowers - I'd love to give this a go. Happy Friday, Esther and enjoy your new bag! E x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This is just glorious! So successful and unique looking and beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. So fantastic! Looking forward for the tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous. Hopefully I'll have enough leftovers from my flight of fancy CAL to try this.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, hij is echt heel mooi geworden! Ik vind de kleurencombi echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Your new bag is really beautiful. Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf!!! Echt super, met geweldige kleuren en patroon!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!