My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Spooky crochet: fabulous halloween and fall projects

Sinds mijn succesvolle creatie van peren ben ik nu niet meteen een amigurumi fanaat geworden, maar ik ben er ook niet meer zo bang van als dat ik ooit was. Vooral steekmarkeerder gebruiken en goed tellen (desnoods hardop) en dan komt het goed. Bovendien kwam ik zo veel leuke herfst figuurtjes tegen, die moet ik beslist even met jullie delen!


Since I've succesfully crocheted a pair of pears I haven't become a amugurimu connaisseur exactly, but I'm less afraid of amigurumi making than I used to be. The key is: using stitchmarkets and counting (out loud if you have to). Also, I am running into so many cute fall and Halloween amigurumi patterns, they're just too cute not to share with you guys.

Easy crochet pumpkins

Het gemakkelijkst om te haken deze herfst zijn wat mij betreft pompoenen. Ik kwam al een met een ontzettend gemakkelijk patroontje op de proppen, maar online zijn er nog veel meer te vinden. Ook leuk: een pompoen bakje haken. Lijkt me ook leuk voor mensen met kinderen, om uit te delen met een verjaardag ofzo. Ik vond dat haakpatroon bij Intimate weddings.

Crochet pumpkin, easy and free crochet pattern | Happy in Red

Crochet pumpkin favors (photo by: Intimate Weddings) | Happy in Red

The easiest things to crochet in fall are pumpkins, in my humble opinion. I make a very easy pattern for a crochet pumpkin a while back, but they're many more to be found online. But you can also crochet these super cute pumpkin favors, fabulous for kids to hand candy or treats out, or so it seems. I stumbled upon the pattern over at Intimate weddings.

Cute monster crochet

Vorige week zat er een e-mail in mijn inbox, dat er een nieuw haakboek is uitgekomen. Nu zie ik tegenwoordig door de nieuwe haakboeken het bos niet meer en weet ik eigenlijk niet meer welk boek nu echt iets voor mij is. Er was bij dit nieuwe boek echter één ding waar mijn oog op viel dat ik meteen dacht: ge-weldig. Namelijk: een draak met een teddybeer. Sorry, maar dan kun je me hinnikend wegdragen. Hilarisch! Het boek heet Amigurumi & Monsters en is van Tessa van Riet, die zo onderhand van wel amigurumi-koningin van Nederland is. Het grappige aan de monsters is dat ze zodanig grappig en schattig zijn dat ze ook buiten Halloween om leuk zijn om als cadeautje aan kinderen te geven.

Amigurumi & Monsters

Last week I had an e-mail in my inbox about a net crochet book in The Netherlands. Now, there seem to be new crochet books popping up every other day, so I often miss what's new and happening. But this one caught my eye as it had one particularly hilarious pattern in it: a dragon with a teddy bear. Isn't it great? It had me in stitches for minutes! The book is called Amigurumi & Monsters, and unfortunately is only available in Dutch at the moment. But you can flip through it for inspiration.

An autumn wreath

Een wreath, hoe heet dat eigenlijk in het Nederlands? Een deurkrans? Zoiets? Op Pinterest en Facebook zie ik schitterende herfstige exemplaren voorbij komen. Helaas voor mij niet zo relaxt om te maken, aangezien we in een appartement wonen en niemand de krans dus zou zien. Maar, wel mooi hè. Ik vond bijzondere patronen bij Repeat Crafter Me en My Merry Messy Life.

Crochet pattern autumn wreath (photo by Repeat Crafter Me) | Happy in Red

Halloween Wreath Crochet Pattern (photo by My Merry Messy Life) | Happy in Red

Wreaths, I love how they look and I so admire people taking the trouble to make one. But since we live in apartment, so not many people would actually see this handywork. However, wreaths are purty. I found these amazing patterns at Repeat Crafter Me and My Merry Messy Life.

Spooky business

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb spoken dus nooit eng of griezelig gevonden. Juist wel aandoenlijk op de één of andere manier. Clowns, spinnen, teken en The Blob hebben mij altijd veel meer angst aangejaagd. En als je naar het patroontje van Snacksies kijkt, kun je toch nooit meer bang zijn voor spoken?

Crochet ghost, pattern and photo by Snacksies | Happy in Red

I don't know how you feel about ghosts, but they never ever frightened me. I always thought they were cute and cuddly for some reasons. Now, clowns, spiders, ticks and The Blob... those frighten the living daylights out of me. But a cute little Boo, like the one from Snacksies, that's just adorable.

Crochet blanket in fall colors

Grappig genoeg: toen ik op zoek was naar inspiratie voor herfst dekens kwam ik deze twee prachtige exemplaren tegen op Etsy. Nu heb ik er een hekel aan om te zeggen 'oh, maar dat kan ik zelf ook maken', maar in dit geval is dat natuurlijk wel zo. Als je namelijk een beetje goed bent met de ripple stitch dan kun je zelf ook zo'n deken maken, bijvoorbeeld met StylecraftDK of Cotton8. De dekens zijn van Drowsy Swords en WinkelvanGinkel. Je vindt hier en hier ripple stitch tutorials.

Crochet fall blanket (Photo by DrowsySwords) | Happy in Red

Crochet blanket, fall colors (Photo by WinkelvanGinkel) | Happy in Red

Funny: when I was browsing for fall crochet blankets, I stumbled upon two beauties on Etsy. Now, I hate saying 'Oh, I can make those myself' generally when it comes to knitted good, but in this case... it's true. If you've always wanted to make a ripple stitch blanket, here's your chance. Just buy a bunch of yarn, like StylecraftDK or Cotton8 and go ahead! The blankets are by DrowsySwords and WinkelvanGinkel. You can find crochet ripple stitch patterns here and here

Wat hebben jullie deze herfst al gemaakt?

Tell me, what have you made this fall?

6 opmerkingen

  1. I love the ghost in the top hat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. CDe vleermuis ziet er super leuk uit net als die kleine mummie. Dit is weer eens iets anders dan al die lieve, schattige amigurumi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous, gorgeous, gorgeous! You always find the best things! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plaid, mooie kleuren. Mijn moeder maakte ze ook altijd met veel plezier. Ik heb genoten van je foto's. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi there
    Just stopped by to let you know that I featured this on my Saturday Spotlight post this week!
    Saturday Spotlight
    Thanks again for linking up! Hope you have a great weekend!
    Jill @ Creating my way to Success

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!