My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Colourful trip to Valencia: a creative guide

Valencia stond al járen op mijn lijstje. Het werd zelfs zo erg dat mensen die mijn reiswebsite bezochten een beetje geïrriteerd raakten dat ik er nog niet was geweest. Maar ja, ik heb natuurlijk ook maar zo veel tijd en budget, toch moest het er dit jaar echt eens van komen. En ook al werd het niet de stedentrip van mijn leven (maar daarover later meer), vond ik Valencia echt een waanzinnig leuke stad én ik vond geweldige creatieve adresjes, dus kijk mee.

City break Valencia, Spain. A creative cityguide | Happy in Red

Valencia in Spain had been on my wish list for years. It even got to the point that people visiting my travel website were kind of annoyed with me that I hadn't been there yet, so I couldn't give them any advice on it. But hey, there's just that much budget and time that I have! And even though it wasn't a dream trip (I'll bore you with that at a later time), I did think that Valencia was an amazing city and I found some amazing creative hotspots, so why don't you read along.


Mijn lief en ik sliepen in Barrio del Carmen, een wijkje aan de noordkant van het centrum. Vroeger was dit niet zo'n fijne wijk, maar dat is nu helemaal opgeknapt. Het heeft echter nog wat 'rauwe' randjes, zo kun je er héél veel street art spotten én om de hoek vond zich Maria Mandiles, wat spontaan onze favo kroeg werd. Ik werd spontaan verliefd, want hun logo was een breiend omaatje, de stoelen waren bekleed met granny-square kussen, als je het 's avonds koud kreeg, kreeg je een granny square deken en de muren waren ook getooid met granny squares. Oké, eigenlijk had het omaatje op het logo dus moeten haken, maar ik was meteen in een juich stemming als ik bij Maria ging zitten. Je bestelde er een 3 gangen menu voor €8,95 en kreeg enorme bakken tapas voor een prikkie. Ook niet onbelangrijk.

Maria Mandiles, Valencia | Happy in Red

Maria Mandiles, Valencia | Happy in Red

Maria Mandiles, Valencia | Happy in Red

We had an apartment in Barrio del Carmen on the north side of the city centre. This used to be quite a rough area, but things have improved massively, but still the neighborhood has some quirky sides. There's loads of street art to be seen and there are so many great little tapas bars and cafés. I fell head over heels for the restaurant and terrace just around the corner, Maria Mandiles. Their logo is a knitting granny and the theme of the restaurant was... granny squares! Oh my! They must've known I was coming. The chairs had granny square pillows, when it got chilly at night you could ask for a granny square blanket and the walls and aprons of the waitresses were decorated with granny squares. The logo should've been a crocheting granny, but hey... I was happy with what I got. The place was alays crawling with locals. Which made sense, as you could always order a lovely 3 course menu for €8,95 and the tapas dishes were huge and delicious. Win, win, win.

Als je naar het centrum, langs de kathedraal en de Plaza de la Reina loopt, kom je met een beetje zoeken op de Plaza Redonda terecht, een rond pleintje omzoomd door hoge witte gebouwen. Vroeger was dit het abattoir van Valencia, maar dat is gelukkig al meer dan een eeuw niet zo. Nu staat het pleintje boordevol kleine kiosk-achtige kraampjes boordevol kant, band, borduurgaren, stoffen en wol. Er zijn wel 7 kraampjes, echt zo leuk! Het gaat er heel relaxt aan toe, dus ga vooral uitgebreid kijken.

Plaza Redunda, Valencia | Happy in Red

Plaza Redunda, Valencia | Happy in Red

Plaza Redunda, Valencia | Happy in Red

Plaza Redunda, Valencia | Happy in Red

If you walk towards the city centre, along the cathedral and Plaza de la Reine, you'll find yourself (after a short search) on PLaza Redonda. A round square surrounded by high century old buildings, this used to be the abattoir of Valencia, but hasn't beed used like that for quite a while now. Now you'll find stalls and stalls selling lace, fabrics, embroidery thread and yarn on this little square. It's amazing. The atmosphere is very relaxt, so take your time to wander around. 

Voor leuke wolwinkels zul je het échte Valencia even moeten induiken (en dat is helemaal geen ramp trouwens). Ik liep tijdens wat wolwinkels aan terwijl ik met mijn neus in de lucht modernistische gebouwen liep te spotten, maar mijn neus ruikt een bolletje wol op een kilometer afstand en zo kwam ik toch in 2 grappige winkels terecht.

Citytrip Valencia, a creative cityguide | Happy in Red

Citytrip Valencia, a creative cityguide | Happy in Red

Citytrip Valencia, a creative cityguide | Happy in Red

When you're looking for yarn shops in Valencia you'd have to venture outside the city centre and this is by no means a bad thing. When I stumbled upon some yarn shops I was actually looking up towards some amazing modernist buildings, but since I can smell a ball of yarn from a mile away, I was able to find these two stores. 

Het eerste winkeltje was La Tia Pepa (tante Pepa), wat eigenlijk voornamelijk een quilt winkel is met heel mooie stoffen. Gelukkig vind je voorin de winkel ook een heleboel wol, veel haak- en breipaketten en heel veel haak- en breiboeken. Ik vond er zelfs een kleine verzameling Scheepjes Stonewashed, leuk om te zien dat mijn favoriete garen ook is doorgedrongen tot Spanje.

The first shop was La Tia Pepa (auntie Pepa), and is mainly a quilting shop filled with lovely fabrics. In the front of the store however, in the front of the store there's lots of yarn and finished items too. On the table there were knnitting and crochet kits for sale and the bookcases held loads of crochet and knitting books and mags. I even found some Scheepjes stonewashed in this shop. Great to see that my favorite yarn has made it all the way to Spain.


Derecho y Reves, Valencia | Happy in Red

Derecho y Reves, Valencia | Happy in Red

Derecho y Reves, Valencia | Happy in Red

Derecho y Reves, Valencia | Happy in Red

De tweede winkel heet Derecho y Reves (wat zoveel betekent als recht en averecht) en is een échte wolwinkel, met alleen maar wol. Toen ik er binnen kwam zeilen zat er net een énorme breiclub aan een tafel te tetteren en te breien, waardoor ik me nogal verlegen voelde en geen foto's durfde te nemen. Deze wolwinkel verkoopt vooral wol van het merk Katia, en hier en dat wat Schachenmayer. Ik kocht 3 bollen Lova, in grijs en groen. Eens kijken wat ik daar van de winter mee ga maken.

The second shop I stumbled upon was Dereche y Reves (which means to knit and purl) and this is a real yarn shop. When I walked in there was a club of Spanish ladies knitting and chatting and since I was the only browsing customer in the shop I didn't dare to take any pictures. This yarn shop mainly sells Katia yarns, though there are a few other brands as well. I bought 3 skeins of Lova in grey and green, so let's see what I'll make with that for winter.

Als je benieuwd bent naar Valencia en wat je er allemaal nog meer kunt zien, doen en eten: kijk dan gerust even in mijn CityGuide Valencia. Of ben je er al eens geweest en zag je toen een wolwinkel die ik heb gemist? Laat het weten!

Have you ever visited Valencia in Spain? If you did and I missed a certain yarn shop, do let me know!

6 opmerkingen

  1. This trip is worth it for the granny square restaurant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I know right? I kept wondering: whould I pretent to be cold, just so I can ask for a granny square blanket? ;-)

      Verwijderen
  2. Hey Esther,
    Wat een mooi verslag weer van je mooie reizen. Al die mooie wolwinkels. Geweldig zeg! Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf restaurantje die eerste! Past helemaal bij jou. En geen foto's durfen nemen van zo'n brei en haakclub herken ik... Had ik in Turkije ook last van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend verslag zoals steeds! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I live in Valencia and I never knew about that restaurant. I'll have to go and search for it.
    My favourite yarn shop here is Lanas Mompó, near the Central Market. It's packed from floor to ceiling with all kinds of yarns!
    I hope you enjoyed your trip. Valencia is such a lovely city.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!