My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

I {heart} Hygge

Hebben jullie wat met Valentijnsdag? Eerlijk? Ik niet. Ik ben heus niet zo'n fanatiekeling die roept dat het een dag is die door Hallmark is uitgevonden en ik houd ook echt van een fatsoenlijke portie romantiek (als het maar niet te stereotype is). Maar mijn kerel springt het hele jaar door in de regen op de fiets om mij te komen helpen als ik met een platte band sta en hij klaagt zelden over een huis dat zo langzamerhand wordt veroverd door wol. En hij heeft me van meet af aan aangemoedigd, toen ik middenin de crisis besloot voor mijzelf te beginnen. Da's liefde. Maar vandaag staat toch in het teken van harten. Namelijk de schitterende proeflapjes van de Scheepjes CAL Hygge, die morgen van start gaat.

I {heart} Hygge, Scheepjes CAL 2017 | Happy in Red

Tell me, do you value Valentine's day? Me? Not at all to be honest. I am not a sceptic calling today an invention of Hallmark and I do like romance every once in a while (as long as its not corny). But my man jumps on his bike all year round rain or shine, to come and save me when I am stuck in the middle of nowhere with a flat tire, he hardly ever complains about the house being slowly but steadily taken over by yarn and he was my biggest supporter when I decided to start my own business in the middle of an economical crisis. Now, that's love to me. But today, I am still putting hearts in the spotlight. The hearts I've seen popping up on the swatches of the Scheepjes Hygge CAL, which starts tomorrow. 


Afgelopen weekend zat ik lekker lui op de bank en zag ineens op Instagram allerlei prachtige proeflapjes van de nieuwe CAL voorbij komen. Ik zocht op #scheepjeshyggecal2017 en zag dat tientallen mensen inmiddels hun proeflapje af hebben en in de startblokken staan om morgen te beginnen. Wat geweldig en ik vind deze vierkantjes stiekem al wel erg mooi. Op de website van Scheepjes staat hoe je het proeflapje kunt maken.

This weekend I was chilling on my couch, nice and lazy, when all these amazing CAL swatches started to pop up on Instagram. I looked up #scheepjeshyggecal2017 and saw that loads of people have finished their swatches and are ready to start the Hygge CAL. How awesome. I really love the effect of the embroidery on the crochet square! If you look at the Scheepjes website, you see how you can make a square like this.


Hygge CAL, heart swatch (foto @hardybarn on IG) | Happy in Red

Hygge CAL, heart swatch (foto @bymimzan on IG) | Happy in Red


Hygge CAL (foto by @needlehookhouse on IG) | Happy in Red

Deze lapjes in rainbow en jewel (met dank aan Bymymzan en Hardybarn) brengen je toch meteen in de juiste sferen! Fijne kleurtjes hoor. En op de foto van Needlehookhouse kun je goed zien hoe het maakproces zo ongeveer gaat. Mooi hè.

These swatches are made with the jewel and rainbow kit (great work by Bymymzan and Hardybarn) and they really set the mood, don't they. Those colours really pop. The photo by Needlehookhouse gives a little sneakpeek into the proces of making this CAL. I think it's all beautiful. 


Hygge CAL, heart swatch (foto @craftykilner on IG) | Happy in Red

Hygge CAL, heart swatch (foto scheepjes) | Happy in Red

Normaal ben ik dus helemaal niet zo van de pastelletjes, maar stiekem is de pastel Hygge ook wel erg mooi. Juist door dat grijs en groen is het niet heel zoet en dat vind ik wel mooi. Foto met dank aan Craftykilner die haar vierkantje zelfs inlijstte. Ik snap dat wel. En ja, de Mermaid kit. Kwam een beetje als een verrassing, maar is echt een plaatje. Ik houd van die mooie groen en blauwtinten. Helemaal verliefd.

Normally, I am really not into pastels. But the pastel Hygge kit, I absolutely love. I think the green and grey keep the kit from being too sickly sweet and I do appreciate that. The picture is by Craftykilner who loved her square so much, she's framed it. I completely get that. And the Mermaid kit, such a wonderful bonus and what a winner. Those greens and blues, totally me. Love it.


Hygge CAL, heart swatch (foto @clairenorden on IG) | Happy in Red

Hygge CAL, heart swatch (foto @leinvanlingen on IG) | Happy in Red

En anderen maakten juist even hun restjes op of kozen eigen kleuren, bij het maken van hun proeflapje. Ook helemaal niets mis mee natuurlijk. Het roze hart is van Claire Norden (heel toepasselijk voor vandaag) en het onderste hart is van Lein van Lingen, wat een geweldige kleurencombinatie. Ik vind het in ieder geval heel mooi.

Some decided to destash when making their swatch, while other simply picked their own colours for the CAL. Nothing wrong with that, they're doing some pretty awesome things, by the looks of it. Claire Norden has made the pink heart (very appropriate for today), while Lein van Lingen picked her own stylish colours. Very pretty.


Hygge CAL, heart swatch (foto @sarag956 on IG) | Happy in Red

Zo'n proeflapje is natuurlijk gewoon bedoeld om te kijken of je maten goed zijn en, in dit geval, om even met het borduren op haakwerk te kunnen oefenen. Toch zag ik op Instagram al allemaal leuke dingen gebeuren met de lapjes. Terecht ook, want ze zijn best mooi. Ik heb ze al ingelijst gezien en Sarag956 maakte er een speldenkussen van. Supergoed idee!

Of course you make a swatch to get your tension right and, in this case, to fiddle around with embroidering on crochet, which probably isn't familiar to everyone. But on Instagram I saw the most wonderful things happening to these swatches. Some people were even framing them. And Sarag956 decided to turn hers into a pincushion, I think that's very clever. 

Als je morgen van start gaat met de CAL: ontzettend veel plezier! En mocht je alsnog zin hebben om aan te haken en gewoon op je eigen tempo mee te doen (daar komt het bij mij altijd op neer als ik meedoe aan een CAL), dan kun je bij verschillende winkels nog terecht voor de pakketten.

Have you made your swatch yet? If you're ready to go for tomorrow, I wish you soooo much fun on this CAL. And if these swatches have made you decide to join the fun afterall (and why not, you can always just crochet in your own pace, I know I do when I join a CAL), you can still buy your Hygge CAL kits online, if you're in the US or Canada you can also check availability here

4 opmerkingen

  1. Wat leuk, ik wist ook niet dat de proeflapjes online stonden. Zelf ga ik niet meedoen met de cal, maar zo'n klein lapje is toch wel heel leuk om te maken. Misschien ook leuk als pannenlap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw, knap! Leuk om eens iets anders mee te doen!
    En nee, ik heb ook niets met Valentijn, maar mooi verwoord hoe de liefde zich het hele jaar door kan uiten ( zo gaat het hier ook en daar ben ik heel blij om).
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om al die verschillende lapje ste zien, ik ga de jewel doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verheug me er zo op, word zo vrolijk van al die kleurtjes en hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!