My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A little hygge update

Spieken jullie ook regelmatig op Facebook en Instagram om de Hygge updates te zien? Ik doe dat dus wel, kan het niet helpen. Ik kijk dan bijvoorbeeld hier en voordat ik het weet ben ik een uur en twee koppen koffie verder, omdat ik alle maaksels zo ontzettend mooi vind. Zijn jullie aan het meedoen? Lukt het allemaal een beetje?

Scheepjes Hygge, CAL update (foto met dank aan handverkskunst) | Happy in Red

Have you been stalking people on Instagram and Facebook to see how their Hygge CALs are coming along? I have to admit that I kind of do. I sometimes check this, and before I know it another hour has passed and two cups of coffee stand empty beside be. Just because I like all the projects so much. Are any of you joining in? Tell me how you're getting on!



Overigens had ik blijkbaar even onder een steen gelegen, want er is ineens nog een nieuwe kit bijgekomen. Eentje voor de echte meisjes onder ons (niet ik dus, ik speel graag in de modder, haha). Maar wel weer een fijn exemplaar. Vooral de groene, grijze en dieproze en paarse accenten vind ik erg mooi. De kits zijn, als ik het goed heb begrepen, in maart beschikbaar gekomen. Handig als je wat later bent aangehaakt. Hier kun je zien welke winkels de kits hebben.

Apparently I have been living under a rock or two for a couple of weeks, 'cause I've resurfaced to find a brand new Hygge CAL kit available. Hurray! It's named Girls night in and it's an exclusive kit, so after they've sold out, it stays sold out. It's definately a girlie kit, with all that pink (not for chicks like me, who like to play in the mud, hehe). But I do like those deep purples, pinks, green and blue. These kits are only just available now, so if you still want to join the Hygge CAL and you like this kit: you know what you gotta do. 

Hygge CAL, Girls Night In (photos by Scheepjes) | Happy in Red

Maar ik vond nog veel meer mooie Hygge foto's! Ik zag trouwens dat héél veel poezen de dozen van de kits nogal leuk vinden. Hilarisch zeg! Ja, ik ben dus zo'n type dat graag poezenfilmpjes kijkt online. En jullie maar denken dat ik mijn avonden doorbracht bij kaarslicht en dikke volumes Proust en Tolstoj! Maar goed, Hygge dus. Ik vind het toch zo knap, al die mooie borduurwerkjes. Ik moet daar echt een keer wat mee, borduren op haakwerk. Het ziet er zo supertof uit. Lukt het jullie al een beetje?

But I found so many gorgeous Hygge-in-progress photos. Also, many cats seems to enjoy the Hygge CAL boxes, just so you know. How hilarious. Yes, I am one of 'those women' who enjoys watching cat movies online in het spare time. And here you were thinking I spent my evenings reading Proust and Tolstoj by candle light. But anyway, Hygge. I really do enjoy seeing all that hard work, I mean, that embroidery. Isn't it just beautiful? I should really try combining crochet and embroidery, it looks amazing. If you're participating, how are you getting along with all the embroidery?

Hygge Cal update | Happy in Red

Hygge Cal update | Happy in Red

Hygge Cal update | Happy in Red

Photos are courtesy of handverkskunstcharlisadesigns, bethbutcher and oscarsmoster.

Wat leuk hè! Ik vind die geborduurde bloemen en het reliëfhaken echt heel leuk. De sjaals zullen inmiddels wel heel lekker aanvoelen ook. Doe je mee? Laat hieronder vooral even weten hoe het met jouw sjaal staat, ik ben heel benieuwd.

Aren't these beautiful? I love the emroidered flowers and the surface crochet. Those shawls are probably feeling very fun too, because of all those bobbles and such! Are you making a Hygge shawl? Leave me a comment and tell me how you're getting on, I am so curious.

10 opmerkingen

  1. Ik ontdekte em kortgeleden pas, hoe is het mogelijk? ;)
    Zoo mooi, misschien schuif ik nog wel aan.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan gebeuren Babbe. Ik woon ook weleens (zalig) onder steen en dan mis ik vanalles. Mooie CAL is dit hè!

      Verwijderen
  2. Well I wasn't going to do this, but I LOVE that kit, so.....thanks? I guess I'll start as soon as it's delivered :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dear, that makes me a horrible enabler!! Enjoy ;-)

      Verwijderen
  3. Ik lig helemaal op schema met mijn Rainbow en ook met mijn English Garden sjaal. Twee verschillende kleurstellingen, maar oh zo leuk om te doen. Ik wordt er alleen maar meer hyggeligger van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt goed Carin! Wat is de English garden sjaal?

      Verwijderen
  4. I started on the Rainbow kit.....then they released the Girls Night In kit. So, it had to be done, working them both now. Love the embroidery, but don't like doing the bobbles. I can't make mine look as good as so many others, but I'm happy :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bobbles can be tricky at first. Dont worry, I'm sure they look great. How wonderful that you are working with 2 kits :-)

      Verwijderen
  5. This is a first for me - counted cross stitch embroidery. It is very satisfying but I find I really need to concentrate. Not something I can do while watching TV. I am doing the pastel shawl and I am so insanely pleased when I complete a section :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hobbel er een beetje achteraan, maar geniet ondertussen van al het moois dat iedereen al gemaakt heeft. Heerlijk die inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!