My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Fabulous granny stripe blanket ta-daaa!

Granny squares zijn helemaal super, daar waren we het al over eens toch? Maar het was toch tijd voor wat variatie. De granny stripe. Min of meer uitgevonden door Lucy van Attic 24, maar ik vond de werkbeschrijving van Karin handiger.

Granny squares are just great, I think we all agree on that. But it was time for a bit of variety in my crochet. So I tried the granny stripe. More or less invented by Lucy from Attic 24, though I found the Dutch tutorial by Karin a bit more useful for me.

 

En dit is het resultaat, ik ben er zó trots op! Hij is écht heel erg leuk geworden, al zeg ik het zelf.

And this is the result, I am SO incredibly proud. It really turned out lovely, if I may say so myself.

 

Als je het patroon eenmaal te pakken hebt, ga je als een trein. Het haakt echt lekker weg. De deken is 90 bij 120 centimeter geworden.

Once you get the hang of the pattern it's just a matter of go go go and you're done really fast. This blanket is 90 cm by 120 cm.


Ik heb gekozen voor lichtblauwe, grijze en aqua tinten als hoofdkleuren. Dat deed me wel een beetje aan de zee denken. En natuurlijk stoere strepen ertussendoor, het geeft zo een erg leuk effect moet ik zeggen. Ook met de rand ben ik superblij.

I chose light blue, gray and aqua for the main colours, which really reminded me of the sea. And of course I needed to add some bold reds and pinks. This stripy pattern really turned out well, I have to say. I am also very pleased about the edging.


Twee weken geleden begon ik aan deze deken en nu is hij klaar. Best wel snel toch? Ik geef bij deze de schuld aan het gebrek aan goede televisie! ;-)

Two weeks ago I started this blanket and now it is finished. Kinda fast, right? What can I say, I blame the lack of good tv shows. ;-)


En samen met mijn tulpen en rozen werd ik er helemaal blij van. Ik ben echt helemaal wég van mijn granny stripe deken!

And together with my tulips and roses this really made me sooo happy. I am really smitten with my granny stripe blanket!

Thank you Sugar Bee Crafts and Creative Jewish Mom for featuring my granny stripe blanket!

65 opmerkingen

  1. Ik ook! Wat ben je snel gegaan... hoeveel gram wol heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is inderdaad super! Knap hoor dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 weken? Dat heb je snel gedaan! Hij is inderdaad supermooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh heerlijk, word er instant blij van ondanks de kwaliteit op tv (volgens mij heb hetzelfde toestel als jij ;)). Prachtige kleuren en wat knap van je inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat is snel gehaakt! Mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil binnenkort ook met een granny deken beginnen. Als ik dit zie jeuken mijn handen. Wat is deze super mooi. Echt een super werk.
    Groeten, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar mag je terecht heel trots op zijn, hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt helemaal gelijk, hij is heel mooi!
    Wat kunnen grote projecten veel voldoening geven hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dit is echt toevallig zeg, ik kom net van een andere blog (Charami.com) en zij heeft ook net een granny stripe af, net zoals ik vorige week! ;) Het is een epidemie ;)
    Hij ziet er super uit, en inderdaad, stoere kleuren!
    xo,
    wink

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is echt heel mooi en in twee weken tijd... indrukwekkend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw wat mooi en wat een vaart heb jij erin zeg! Zou ik weken over doen, haha! Staat perfect bij je roosjes. Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg mooi... en ja , ik moest ook lachen met het zinnetje 'bij gebrek aan goeie televisie'! Is hier ook zo ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dekentje, daar wil ik morgen wel onder liggen;-))
    Ik ben een beetje heel bekoude!
    Dus zon gezellige deken trekt me wel.
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Love your granny blanket.
    The colors you chose are perfect!!
    congrats for your fantastic work.
    marlene

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw! En dat in 2 weken! Hij is echt mooi geworden! Misschien binnenkort toch ook de haaknaald weer eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een zeer geslaagd exemplaar ! mooie kleuren !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love it too! I'd never heard of granny stripe but I love Attic24 and was so surprised when you mentioned her! And if it's fast then I am all for it. I want to make those birds she has on Ravelry...have you seen those? You do such beautiful work!
    My daffodils are blooming here! Spring is on it's way! It is 62 F here today but I stayed in pretty much because I had sheet changing, laundry and ironing to do but I got out for a little bit with "the girls"...my 2 dogs. Keep up the great work! You inspire me!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zier er heel comfortabel uit en superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind hem super gewoorden!!!!
    En dat in twee weken... doe het je niet na in die tijd.
    Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent.
    Was ik vorige week met mijn kussen!

    Groetjes Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Terecht dat je er helemaal blij mee bent. Hij is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. You should be proud it is a very pretty blanket.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig, super mooi die kleurtjes van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind je deken heel mooi geworden Esther. De kleurencombinatie vind ik heel mooi. Wat heb je dat snel gedaan in 2 weken.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wooow it is gorgeous! I love the red between the colors...it is soo you :) Happy in red :)
    Kisses,
    Angie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie kleurencombinatie en dat randje vind ik ook prachtig!
    Fijne dag, Ymie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hij is echt heel mooi, Esther!
    Hier net hetzelfde geen barst op tv dus lekker veel haken
    Liefs,
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Erg mooi geworden! Granny stripe deken staat ook nog op mijn to-do-lijstje..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. The colours are brilliant! I love that red-blue-grey mix. And doesn't it feel good when something gets finished.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi gedaan! Zou er zo ook aan beginnen maar vrees dat haken niet echt iets voor mij is (ik herinner me vooral zwetende pollekes van vroeger...)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. I LOVE this it's beautiful! I featured my granny square blanket I'm working on for my daughter this week over on my blog.

    I would love if you linked this up with my 'linky party' I'm having :)

    you can find it here:
    http://goteamduncan.com/2012/02/whatcha-got-wednesdays-link-up/

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I love this so much. I'm just waiting for my second-hand wool-winder to arrive and then I'll make balls from my wool and then I can start!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. I think that I just might go hunting for my crochet hooks and some wool. I haven't made anything in ages. I think that you just gave me the nudge I needed. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben ook helemaal weg van deze deken! Heb hem net "gepind" zodat ik hem later terug vind als inspiratiebron voor mijn volgende deken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. It is so great! Love the colors!!

    I have a party dedicated to knitting and crochet. You should join us!

    http://plumslife.blogspot.com/2012/02/fibers-on-friday.html

    BeantwoordenVerwijderen
  35. This is such a beautiful blanket! The modern colors you used really bring a lot of life to the pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. This is so lovely. The colours are very pretty and you finished it sooo quickly!!!

    cheer,
    Karen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. your craftsmanship is wonderful! very, very pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. another beauty Esther! Love it! Thanks for linking up again! Have a great week!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Love it! I'm crocheting a granny stripe blanket, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. love it! thanks so much for sharing on Craft Schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. This is beautiful! We loved having you join us at "Strut Your Stuff Saturday." We hope you'll be back next week! -The Sisters

    BeantwoordenVerwijderen
  42. This is so beautiful. It definitely reminds me of an afghan my Grandmother made! The colors you chose are so perfect! Makes me wish I knew how to crochet.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. What a lovely blankie! So beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Such pretty colors and I love how you tied your afghan into a vignette. Great images. Thanks for sharing on Motivated Monday
    pam

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ummm, pretty. I love the granny stripe. They are a pleasure to work on and get done so quickly. You did a beautiful job on it.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. beautiful=thanks for the inspiration!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Absolutely delightful! I love the colors. ~Kelly

    unDeniably Domestic

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Esther, your blanket is delightful. I love the colors and have featured it in the newest A Crafty Soiree. Thank you for linking up!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hij is prachtig, maar gezien de vele lovende reacties, heeft het bijna geen nut meer om er nog iets aan toe te voegen. Echt gefeliciteerd! Trouwens ook een heel leuke blog heb je. Mooie foto's, leuke informatie en dank je dat je het proeflapje laat zien om een mooie granny rand om de deken te haken. Doe zo voort zou ik zeggen! Ik ga deze deken ook zeker maken. Veel haakplezier, grtjs Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. How did I miss this one! It is gorgeous!!! I like that you are actually following a pattern here, 3 rows, 1 row, 3 rows... I never follow patterns but seeing this I really want to try and make something with a pattern for a change. Love the colors. Makes me think of Swedish rag rugs. :D I just looked at similar colors of yarn the other day for a winter blanket. What yarn do you use for this one? I think I am going to purchase some wool/acrylic mix...

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Such a gorgeous afghan! The colors work so beautifully together. I will definitely have to make one as my next project. Thank you for sharing this.

    Lynn from California

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Una manta preciosa me gustan mucho los colores .
    Besos !!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.