My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Back from the London Olympics!

Daar ben ik weer! Terug uit Londen. Hebben jullie me gemist? Ja, tuurlijk. Geen stem meer over, noch voeten. Want Olympisch toerist zijn is een zwaar vak. Tot twee keer toe Box Hill op en af om de Nederlandse wielrenners toe te juichen, naar Hampton Court voor de tijdritten en nog wat toeristische activiteiten. Ofwel: het was zalig.

Here I am again! Back from London! Did ya miss me? Yeah, sure you did. I haven't got a voice left, nor feet for that matter. Man, being an Olympic tourist is hard work. Walking up and down Box Hill twice to cheer on the Dutch cyclers, walking allover Hampton Court for the time trials and of course I've had to be a tourist too. Long story short: I loved it.

tower bridge Olympische Spelen
Tower Bridge Londen

Wat een sfeer in de Engelse hoofdstad! Vooral de Olympische ringen aan Tower Bridge, echt geweldig! Maar de hele stad was in Olympische sferen. Van Harrod's tot Oxford Street en van Marylebone tot China town: alle etalages zijn in Britse en Olympische stijl, er hangen overal vlaggen en natuurlijk al die nationaliteiten op straat. Heel gezellig.

And the atmosphere in London was fantastic. I especially loved the Olympic rings on Tower Bridge. But the whole city was  in Olympic dresscode. From Harrrod's to Oxford St and from Marylebone to China town: all window shops had an Olympic theme and there were flags in every street. And all those nationalities. Just amazing.

London Olympics Box Hill

Zaterdag en zondag viel ik meteen met mijn neus in de boter: op naar Box Hill. Wielrennen kijken! Zaterdag zonder en zondag met kaartje, maar op beide dagen superleuk! Met als hoogtepunt natuurlijk goud voor Marianne Vos op zondag. Leuk detail: ik stond als enige Nederlandse op Box Hill het Wilhelmus te zingen. In de stromende regen.

Saturday and Sunday were amazing: watching the cycling on Boxhill. Saturday without and Sunday with a ticket, but on both days amazing. And on Sunday there was a Dutch gold (for Marianne Vos), so amazing. I was the only Dutchie on Box Hill singing our national anthum! In the pouring rain.

Box Hill Olympic Cycling
Olympic road race men London Box Hill

Op zaterdag was het vreselijk druk langs de wegen. Gelukkig was ik met een vriendin die de buurt goed kent en konden we een goed plekkie vinden. Héél véél Cavendish en Wiggins fans natuurlijk.

On the Saturday it was incredibly busy along side the road. Luckily my friend lives in the neighbourhood and knew how to find a good place to watch. Loads of fans of Cavendish and Wiggins of course.

Hampton Court London Olympics
Liewe Westra Olympics
Bradly Wiggins London Olympics

De tijdritten, dat was een heel ander verhaal. Op woensdag, op het schitterende Hampton Court! Wat een locatie. Het grappige van de tijdrit is dat je elke minuut een wielrenner met enorme snelheid voorbij ziet suizen. 60 km/u fietsen die mannen! En ja, wielrenfoto's maken is een vak apart! Maar deze van Liewe Westra en Bradly Wiggins zijn toch goed gelukt. En je ziet het goed: heerlijk weer, dus flinke zomersproeten opgedaan.

The time trials on Wednesday, totally different story! The races were held at beautiful Hampton Court. What a venue! The funny thing with time trials is that you see one cycler zoom by every minute at about 60 k per hour! And yes, taking cycling pics is a special profession. Luckily these two from Dutchie Liewe Westra and Bradly Wiggins turned out well. And yes, the weather was fabulous, so I have returned back home with a face full of freckles.

En maak je geen zorgen. Ik heb niet alleen sport gezien, ik bedoel: ik was in Londen! Ik heb erg leuke buurtjes en winkels bezocht. En die informatie houd ik natuurlijk niet voor mezelf, dus de komende dagen héél veel mooie plaatsjes uit leuke winkels en buurten in Londen.

And don't worry, I didn't go for sports only. I mean: I was in London baby! I've been to many lovely streets, neighbourhoods and shops and I am definately not keeping all that info to myself. I will share it with you guys. So be prepared with some lovely shops and neighbourhood shots of London the next few days!

9 opmerkingen

  1. Nice :)! Ik kijk al uit naar alle extra info. Het is alweer lang geleden dat ik nog eens in Londen was, dus wat goeie tips zijn welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat leuk dat je daar geweest bent! Kan me voorstellen dat je genoten hebt. Benieuwd naar je volgende blogs over het niet sport gedeelte van London

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er uit als een heerlijk sportief weekje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Esther wat heb jij een schitterende week gehad en wat heb je weer mooie foto's gemaakt.
    Ik hoop dat je ook een beetje energie hebt kunnen bijtanken en niet nog vermoeider bent als voor je ging ;-)

    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, leuk!! Lijkt me een hele belevenis om van dichtbij mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je beschrijft het ook allemaal zo geweldig gezellig. Ik kijk uit naar alle andere details van Londen want ook voor mij is het (te) lang geleden..... @

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoor het al, je hebt genoten. Een leuke ervaring lijkt me, die pakken ze niet meer van je af. Leuke foto's trouwens.
    Ben benieuwd naar de overige foto's.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow!! see you in the next days then!!!
    xxxx Alessandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vergeet je niet om na te genieten?

    Wat een geweldige ervaring!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!