My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Winter whale

Kleine dingen maken, ik ben er helemaal niet van. Of het nu portemonneetjes of telefoonhoesjes naaien is of amigurumi's haken of babykleertjes maken. Ik vind het echt een crime en heb er gewoon de vingers niet voor. Een paar jaar geleden deed ik samen met vriendinnen een cursus sieraden maken. Hetzelfde verhaal. Ik vond vooral het theeleuten eromheen erg gezellig, maar dat gepriegel met die kralen hoeft echt niet van mij. Geef mij maar flinke tassen, hoezen voor iPads en e-readers of rugzakken. Lekkere grote lappen stof knippen en aan elkaar naaien. Lange halen, snel thuis.

Making small things, I really dislike doing that. Sewing small coin purses, mobile phone cosys or baby clothes or crocheting amigurumis, it's all too small for me. So tedious, I just don't have the fingers for it. A couple of years back I took a jewellery making class with my friends. Same thing really. I loved the tea and chatting to everyone, but the actual making of necklaces and bracelets was just horrendous. Now see, I love making big bags, iPad and Kindle covers and backpacks. Cutting big pieces of fabric and go go go. 


Whale softie sewing

Dus als mensen mijn vragen of ik een babycadeautje kan naaien, zucht ik altijd even flink. Tis niet mijn kop thee. Baby's hebben nu eenmaal niet maat L en gebruiken ook nog geen tas. Ik probeer de vragers dan altijd voorzichtig richting een gehaakte babydeken te duwen, want ik vind het wel leuk om die te maken (van fatsoenlijk formaat), maar dat gaat ook niet altijd op. Want op maat gemaakte babydekens zijn niet voor ieders budget. Deze walvis, daar worden zowel de maakster als de vraagster blij van. Hij is namelijk én niet priegelig, tis een leuk cadeautje én past wel binnen een budget.

So if people ask me to make them a baby gift, I twitch a little. 'Cause baby gift making, means making small things. Which I don't like. Baby's don't have size Large and they don't use bags yet (sigh). I carefully try pushing the person asking me to make a gift towards ordering a baby blanket, 'cause I do like making those (they have a descent size), but a custom made baby blanket is just not for every budget. With this whale I couldn't go wrong. It's a nice gift, it's within the budget ánd it's large enough for me to enjoy making it.


Whale softie

Het enige gepriegel zijn de oogjes van vilt. Die kun je eventueel ook van een lovertje of een knoopje maken, maar aangezien ik geen gestikte baby op mijn geweten wil hebben (aangezien ze ook werkelijk alles opvreten), koos ik toch maar voor de veilige en bovendien veel zachtere optie.

Het stofje is een topper hè! Gekocht bij de plaatselijke quiltwinkel in Vianden. Zo neem je nog eens een leuk  souvenir mee naar huis. Ook wel weer grappige timing... dat ik dit stofje gebruik nu de sneeuw net gesmolten is en ik weer als een malloot door de stad kan fietsen!

Mocht je ook het schurft hebben aan het naaien van kleine dingen, maar deze walvis nog wel te doen vindt (ja, ik ben altijd op zoek naar gelijkgestemden) dan kun je het patroon hier vinden. Oh, en wees gerust. Deze walvis is niet gevuld met veren (om meer debacles te voorkomen), maar gewoon met gezellig synthetische vulling.

The only fiddling with this pattern is the eyes, made of felt. Of course you can make the eyes from buttons or beds, but since little buggers eat everything and put evetything into their little pieholes (and I have half a conciense and really don't want to be responsible for a choked baby) I chose for the safe and soft option. 

The fabric is fabulous isn't it! I bought it at the local quilt shop in Vianden. Now, that's bringing home a nice souvenir! And the funny thing is that I decided to use this fabric on the day that all the snow is finally melting and I was finally able to cycle through town like a mad woman again. 

Anyhoos. I you hate sewing small things too, but think this whale is doable... it really is. And you can find the pattern right here. And don't worry, I didn't fill the whale with feathers (not to push me over the edge again), it's filled with lovely sythentic filling.

29 opmerkingen

  1. Hij is LEUK. Maar de grootte is zo niet echt in te schatten ;-). Gezien je verhaal erbij gok ik op een halve zak vulling??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke leuk. Ik maak wel altijd kleine frutsels, omdat ik denk dat dat minder tijd kost. Maar misschien duurt dat inderdaad wel veel langer. Ik ga ook iets groters proberen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL, je maakt er altijd weer zo'n gezellig verhaal van!
    Lekkere knuffelwalvis is het geworden.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha super leuk geschreven :) En de walvis is ook een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You're always so clever! It looks really sweet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellige synthetische vulling whahaha!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Adorable!!

    Following now!

    Iris

    http://nkmommy.blogspot.de/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Visiting from Sew Darn Crafty. I love the whale. It is fantastic

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Happy Monday.
    I'm your follower,
    Visit from Inspire Me Monday Blog Hop,
    Would be great if you can visit and link up.
    Have a nice day.
    Nan
    www.blogshe.net

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gorgeous Whale Esther!!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So cute! I love handmade stuffed animals!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha! I love the twist with the winter whale, nice work! Thanks for linking up to Tasteful Tuesdays!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi en best makkelijk ;-) Ik zet je volgende week extra in kijker op mijn blog http://ikblogjijblogt.blogspot.be/
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. It is gorgeous! Great job. And thanks for linking up to ASWC Together (http://www.andsewwecraft.com/2013/02/and-sew-we-craft-together-linky-party-30/)

    Amy x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So adorable!! I love it. Thank you so much for sharing at A Bouquet of Talent! So thrilled to have you share. Have a wonderful weekend. :)

    Hugs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I found you from Sugar Bee Crafts! I'm your newest follower via GFC. I host Fluster Creative Muster Party on Wednesdays and I would love it if you would come by and party with us. Hope to see you there!

    Hugs, Smiles, and Blessings,

    Robin
    Fluster Buster

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Totally adorable. Thanks for sharing.
    p

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Thanks for sharing at Fluster's Creative Muster. Looking forward to seeing what you link up next week.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Such a cute whale! Thanks for sharing at What's In the Gunny Sack! I wanted to let you know that I am featuring it today!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What an adorable theme pillow. Super cute. Thank you for linking it up with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Love it! Thanks for sharing & linking up @ DearCreatives.com Hope to see you again this week!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!