My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Vintage finds

Die sneeuw, dat was allemaal leuk en aardig. Om naar de kijken dan. Veilig vanaf de bank met een haakwerkje. Maar als je de deur uit moest, was het meteen glibberen geblazen. Dus stiekem ben ik ook wel weer blij dat die witte meuk gesmolten is. Terug naar buiten! Op de fiets, naar mijn favoriete kringloop een dorp verderop.

Snow, well it's all nice and all. To watch I mean. Safely from my couch, whilst crocheting. But if you have to go outside snow kind of sucks: very slippery business. So secretly I am kinda relieved that the snow has melted and that I could properly go outside again! On my bike, to my favorite thrift shop in the next village.

Vintage find - German porcelain

En ze hadden meteen wat naar mijn zin. Fijn! Sinds een tijdje ben ik hélemaal gek op Duits en Scandinavisch porselein uit de jaren '70, bijvoorbeeld Thomas of Bavaria porselein. Je kunt maar een fascinatie hebben. Maar daarom was ik zo blij met deze kop en schotels van Arzberg. Niks zij-ige bloemetjes, maar hoppa! Een heftige grafische print! En nog met rood ook. Blij... (die kan met vogeltjes is trouwens niet vintage, maar die kocht ik gewoon in Amsterdam op mijn verjaardag, ik vind 'em super...)

And they had something I loved. Since a while I am totally smitten with vintage German and Scandinavian porcelain (esp. from the 70's), like Thomas or Bavaria china. It's okay for a fascination, right? That's why I was so happy to find these cups and saucers by Arzberg. No silky flowers  here, but bam... groovy graphic print! And in red. Happy... (the pitchers with birds isn't vintage, I bought in Amsterdam for my birthday and I love it...)

biaisband

Ze hadden nog wat leuks verzonnen bij de kringloop, in de weken dat ik niet was geweest. Een naaihoek. Met allemaal 'naaipakketjes': klossen garen, naalden, borduurpakketjes, haaknaalden, breinaalden, knopen, ritsen en dus ook een zakje met biaisband. Deze hele zak kon ik meenemen voor een euro. Kijk, ik houd wel van een goede deal.

They came up with a lovely concept, in all those weeks I couldn't visit them. A sewing corner! With 'sewing parcels', little bags full of thread bobbins, needles, pins, embroidery thread, crochet and knitting needles, buttons and this bag full of biastape. I could take this entire bag for just one euro. What can I say, I love a good bargain.

Jullie nog wat leuks opgepikt in de kringloop?
So, what your latest thrifted treasure?

11 opmerkingen

  1. Mooie kopjes, maar die VAAS, die vind ik zo gaaf!! En wat betreft de kringloop.. ik ben jaloers op wat jullie vinden. Hier is de kringloop óf heel duur óf vies. Jammer!
    groetjes
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat? Een zak biais voor één euro? Dat is nu het soort spullen dat je niet in België vindt hoor, hier is alles wat leuk is duur en anders is het rommel. Jaloers op jouw vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede deal heb je gemaakt zeg!

    Dat kan je echt niet vinden in mijn woonplaats.

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel, als ik mocht kiezen heb ik toch liever kou en winterzon want ik heb een halve dag kleddernat rondgelopen van de regen tijdens mijn fietstocht naar het werk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke vondsten, en die vaas is super!!!
    Ik ben ook altijd blij als ik een ( naai-) koopje op de kop kan tikken bij de kringloopwinkel.....vorige week nog trouwens ( kijk maar eens op mijn blog: Toertjes&pateekes)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik vind je kan zo leuk met de vogeltjes!! En een naaihoekje, leuk bedacht! Ik denk ook vaker: waarom maken ze niet een leuk leeshoekje waar al die boeken staan? Waarom is alles zo duf en saai? jeuken mijn vingers om die hele kringloop over te nemen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooow wat een super kringewinkel hebben jullie daar zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super toffe kopjes! En die zak met band... wat een goede deal zeg! Dat soort deals hebben wij niet hoor bij mijn kringloopwinkel. Maar och, ben er toch al een week niet meer geweest. Vanmiddag er weer eens heen gaan en zien of er nog iets leuk is. (vast wel haha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga hier morgen ook maar eens kijken alhoewel dat maar een klein kringloopwinkeltje is ...maar wat een leuke vondsten heb je ....en die kan met vogeltjes is prachtig !!! Ja morgen mijn fiets maar ff op en naar het dorp fietsen...en vandaag ook al zo zalig genoten, lekker getreint..met een zalig zonnetje...de laatste soldenkoopjes gedaan ...morgen de laatste dag van de solden (uitverkoop hihih)en met een hele kledingbuit thuisgekomen ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hele leuke dingen heb je weer gescoord zeg! Geniet er maar van? ga je van die linten nog iets creabea's doen? dan zien wij dat graag:D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I rarely drop comments, however after reading through a few of the responses on this page "Vintage finds".
    I do have 2 questions for you if you tend not to mind. Is it just me
    or does it seem like some of the comments look like they
    are written by brain dead individuals? :-P And, if you
    are posting on additional sites, I'd like to keep up with you. Could you post a list of the complete urls of all your social sites like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

    Also visit my website - start a business

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.