My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Catherineholm love

Er is maar één reden waarom ik mijn keuken ooit citroengeel zou verven. En dat is Catherineholm. Jullie kennen de ontwerpen van Catherineholm denk ik wel: felgekleurde kommetjes, bakjes en pannen van e-maille met bladopdruk. Ik ben er helemaal weg van.

There is only one reason why I would ever paint my kitchen lemon yellow: Catherineholm. You guys know the designs by Catherineholm, don't you? Brightly colored ennamel bowls and pans with the leaf prints on it. So gorgious. I love those designs.

Catherineholm

Catherineholm

Catherineholm

Sources on Pinterest

Oké, genoeg gekwijld. Jullie snappen het nu wel. Maar ik kan jullie één ding vertellen. Veel van deze Catherineholm ontwerpen zijn er niet meer (waarom weet ik ook niet), dus een exemplaar bemachtigen van Catherinholm... daar moet ik krom voor. Hoeveel artikelen zou ik moeten schrijven voor een paar kommetjes? In ieder geval, twee kommetjes kosten rustig meer dan €100. I know. Mijn grote hoop is natuurlijk dat ik er ooit eens in de kringloop tegenaan loop, maar dat gaat denk ik gewoon helemaal nooit gebeuren.

Alright, enough drooling you lot! You get te picture. One thing I can tell you though. Those Catherineholm designs? Very expensive. For some unkown reason they're not that many left anymore and all kitchenware by Catherineholm is pretty expensive. I wonder how many articles I'd have to write to get my little paws on some bowls. I mean, a set of small bowls is easily over €100. I mean, hello. My biggest hope is that one day I'll bump across one at my local thrift shop. But I guess that is never, ever going to happen.

Catherinholm bag

Maar een tijdje geleden botste ik wel tegen deze stof aan, van Michael Miller. Geïnspireerd op... jawel, Catherineholm en andere Mid Century onderwerpers. Ik werd zo vrolijk van al die potjes, kopjes en kannen op de stof dat ik er wel mee aan de slag moest. Het werd natuurlijk een tas, met twee handige zakken voorop. Afgewerkt met rode biais. 

But a while ago I bumped into this fabric, by Michael Miller. Inspired by... yes, Catherineholm and other Mid Century designers. All the pots, bowls, cups and pitchers on the fabric made me jump with joy. I couldn't wait to sew something with it. Of course I made a bag, with 2 nifty pockets.

Catherineholm bag

Het plaatje zegt genoeg toch? Blij! De naam van deze stof is trouwens ook geweldig 'Put a lid on'ofwel: houd je klep dicht. Maar meneer Miller toch! In ieder geval. Deze tas, die staat in de shop! En ik droom even verder van een cintroengele keuken vol Catherineholm.

The picture says it all right? Happy! I just love the name of this fabric by the way: 'Put a lid on'. Oh, Mr. Miller! Anyhoos. This bag is in my shop, of course. And I'll just keep dreaming about that lemon yellow kitchen filled with Catherinholm. 

11 opmerkingen

  1. Oooh heet dat zó! Ik was er laatst naar op zoek :) Dankjewel!
    Die stof is trouwens om verliefd op te worden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat spat inderdaad van het scherm! Leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf die tas!!! Geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit geweten dat dat serviesgoed zo heet :) Die stof is echt super! Wat een mooie tas is dat geworden zeg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toeval dat je dan tegen dat stofje aanloopt, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken de naam dus ook niet. Maar het Tomado rekje links op de bovenste foto ken ik heel goed. Dat was als kind mijn boekenrek in de jaren 70. Ik had 3 oranje plankjes en mijn zusje 3 okergele. Leuk om op de foto te zien. Het servies vind ik overigens erg mooi, net als het stofje en de tas. Fijn weekend, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave tas! Die stof en natuurlijk het servies is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!