My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Pleated messenger bag

Poeh! Ik moet nog steeds een beetje bijkomen van de Give Away week, wat een feestje was dat hè! Nu nog even mijn best doen om alles in te pakken en voor de kerstvakantie op de post te doen. Zo'n laatste week voor de vakantie is iedereen altijd heel druk bezig met nog van alles af te ronden. En dat is hier niet anders. Nog snel cadeautjes maken bijvoorbeeld.

My oh my! I am still recovering from last weeks Give Away week. It was quite the party, wasn't it? Now I have to work hard to wrap everything and post things nefore the Christmas holidays. The last week before Christmas break everyone is so busy finishing things and making sure everything is done before they can switch off and relax. And it's the same here really. I just finished making the last presents.


Pleated messenger bag

Stiekem heb ik een beetje gesmokkeld, want deze tas is al op de post. Richting Parijs, mais oui. Ik heb zo ontzettend veel lol gehad in het ontwerpen en maken van deze tas. Het maken van geplooide tassen is echt heel leuk. Sowieso is het een beetje puzzelen om alle maten goed te krijgen. Ik ging uit van de tas die ik al eerder maakte, maar paste de afmetingen aan en ging aan de slag met de binnenkant. Er moest een goede sluiting in komen en een ritszakje, voor sleutels en een telefoon.

Truth be told, this bag is already in the mail, on it's way to France, Paris, mais oui! I had so much fun designing and making this bag. Making pleated totes is such a pleasure. I used the template of the pleated tote I made a while ago. I had to play around a little to get all the measurements of this bag right. Also the lining is quite different as I made this bag with a special closing and a zippered pocket for keys and a phone.


Pleated messenger bag

Is deze voeringstof niet geweldig? Hij is van Cloud9 en helemaal biologisch. Ik kocht hem bij Dawanda. Ik werkte een paspelbandje in de buitenkant (gekocht bij de Stoffenkamer) en de tas sluit met een magnetische sluiting. Deze sluiting kocht ik op de Utrechtse stoffenmarkt.

Isn't this lining simply fantastic? It's by Cloud9 and it's completely organic. I love it. I bought it on Dawanda. On the outside there's some piping that I bought with Stoffenkamer. The bag closes with a magnetic snap that I bought at the Utrecht fabric market.

Pleated messenger

Ik blijf helemaal gek op de bronzen haken en ringen. Ze maken de tas wel wat zwaar, maar echt ontzettend stevig. Je had ze vast al eerder gezien op één van mijn andere messengers.

Also, I'm still really fond of the bronze swivels and rings. It does add umpf to the bag, makes it nice and string. I bet you saw them before on my other messenger bags.

10 opmerkingen

  1. Mooi hoor en leuk zo een bijpassend portemoneetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die plooitjes zijn een leuk detail in deze tas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap resultaat! Die voering is inderdaad geweldig. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi :) Hoi im glad i found ur blog and im glad its also english. My Dutch is not that good atm, but still learning :) Im from Turkey and living in Holland because of i married with a dutch guy :) i like your blog and nice to meet you :) tot ziens !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What lovely bag. You are such a good seamstress. Your items always look so professional. What a great gift!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful job! I love that you used such a bright fabric for the lining! I'd love for you to stop by this week's link party and share this. Hope to see you there! http://www.thelifeofjenniferdawn.com/2013/12/a-little-bird-told-me-link-party-72.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eine wunderschöne Tasche.
    Liebe Grüße, Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tas! Ik heb je idee hiervoor ongegeneerd gekopieerd en heb ik er ook zo eentje voor mezelf gemaakt :) (en natuurlijk naar jouw blog terugverwezen), zie http://lapjevoorlapje.blogspot.nl/2014/07/een-schoudertas-met-plooien.html.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!