My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

A day in yarn heaven

Zelden kreeg ik zo'n leuke uitnodiging op mijn mat. Of ik een dagje, met andere haakbloggers, naar Scheepjeswol wilde komen. Hierop kon, en wilde, ik natuurlijk geen nee zeggen. Niet alleen omdat ik wel benieuwd was naar het reilen en zeilen van een wolfabrikant, maar vooral omdat ik het ontzettend leuk vindt om andere bloggers te ontmoeten. Ik volg veel van deze bloggers al jaren, weet soms meer van hen dan van mijn buren. Dan is het echt leuk om ze eens een keer in het echt te spreken en te praten over bloggen, wol en haken... natuurlijk haken!

I can't think of an invitation that I loved more than the one I got from Scheepjeswol, a Dutch yarn brand. Would I like to visit their headquarters for a day and meet other crochet bloggers? I couldn't and wouldn't resist that. Not only because I got to spend a day around yarn, but also because I absolutely love to meet up with other bloggers. I've been following many of them for years and feel like I know more about them sometimes than I know about people I see on a day to day basis. So it seemed like loads of fun to spend a day with them, get to know them a little better and talk about blogging, yarn and crochet... of course crochet!


Scheepjeswol - Stonewashed XL

Bij binnenkomst had ik meteen al door dat ik in een snoepwinkel was beland. Overal grote rollen met vilt, stapels wol op mooie haak- en breiboeken en knoopjes, ritsen en linten. Toen we een rondleiding door het magazijn kregen, werd de omvang pas echt duidelijk. Rijen en rijen vol knoopjes, ritsen, band en kant, fournituren. Te veel om op te noemen en te veel om in een uurtje te bekijken. Sommige mensen willen bij Ikea logeren, ik had dat hier best gewild.

When I walked to the door I immediately knew I was in craft heaven. There were large stashed of felt, piles of yarn on pretty crochet and knitting books, buttons, ribbons and lace. But it wasn't until we got the grand tour we realised how much of goodness there was. I have never seen so many buttons, zippers, notions and ribbons in my life. The ultimate haberdashery. It was too much to even see in an hour. Some people want to have a sleepover at Ikea, I wanted it here!


Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

En natuurlijk wol, héél veel wol. Ik geloof niet dat ik ooit aan de ene kant zó hebberig ben geweest en aan de andere kant zo veel keuzestress heb gehad! Er was zo veel wol, in alle mogelijke samenstellingen (wol, acryl, katoen) en kleuren. Ik kreeg er bijna hyperventilatie van!

And of course yarn, so much yarn. I don't think that I was this greedy and this stressed for choices at the same time, ever. There was just so much yarn, in so many different kinds and colours. It almost gave me hyperventilation. 


Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

Scheepjeswol

En ik geloof dat bijna alle haak- en breiboeken ter wereld wel op voorraad lagen. Ik dacht dat ik de meeste haakboeken wel kende zo onderhand, maar ik kwam toch nog een aantal interessante nieuwe (of althans, nieuw voor mij) boeken tegen. Zoals Omslagdoeken haken door Hélène Lesger, Mini-granny's van Yvonne Koop (zulke schattige dingetjes), Gehaakte hebbedingetjes (grappig zakboekje met projectjes en ruimte om zelf aantekeningen te maken) en Haken in kleur.

And I think most crochet and knit books were in stock. I always thought I knew most crochet books, but I ran across some really nice ones from Dutch and foreign authors. I especially liked the little booklet, which is more or less a notebook, but it also has little crochet projects  for on the go. Very clever.


Scheepjeswol

Scheepjeswol Stonewashed XL

Scheepjeswol Stonewashed XL

Scheepjeswol

's Middags kregen we een leuke workshop van Maaike van CreJJtion (die binnenkort haar eigen boek uitbrengt), waarin zij vertelde over fotografie en styling van foto's. Terwijl ik werd afgeleid door stroopwafels (moeten ze die ook maar niet voor mijn neus zetten!) en een schitterende vintage kassa! Een geweldige dag, waarvan ik echt weer zin kreeg om mooie dingen te haken. Dat moet dus wel goed komen :-)

In the afternoon Maaike from CreJJtion gave us a workshop telling us all about photography and styling your pics, which was incredibly useful. Though I must admit, I was a little distracted about the stroopwafels (oh, they shouldn't have put those in front of me!) and this amazing vintage cash register. It was a fabulous day and I can't wait to get my hands on more crochet. Which shouldn't be a problem...

17 opmerkingen

  1. Ooooooh en aaaaaah! Dat lijkt mij echt de hemel op aarde! De foto's zien er al super uit, laat staat hoe het echt was!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enorm gaaf dat je een uitnodiging kreeg om naar deze enorm leuke meeting te komen!
    Super leuke en gezellige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow gaaf, en die knoopjes....en inderdaad haakboeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh ik kan alleen maar zeggen wat GAAAAAF!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, ik zou daar zeker lopen stuiteren ern er een nacht niet van kunnen slapen! Wat een fantastische dag moet dat zijn geweest! Leuk dat je ons een beetje laat meebeleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super gaaf om daar te mogen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wow!! It must have been amazing, if not a little overwhelming to have so much yarny and crafty loveliness all around! Glad that you had a good time. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Esther,

    Wat klinkt dat allemaal superleuk. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig, waar de Scheepjeswolfabriek dan nog staat...??? Vroeger was dit in Veenendaal, maar bij mijn weten bestaat die die niet meer. Waar ben je geweest? Hoor graag van je.
    Wat betreft snoepwinkel, die ervaring had ik toen ik een rondleiding bij Talens kreeg en daar allemaal krijgtjes, verf etc. zag.
    Fijne dag.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Esther,
    Dankjewel voor je antwoord. Als jij zo van haken houd, ben je vast ook wel eens in het wol/stoffenwinkeltje in Langbroek geweest. Daar kun je ook je hart ophalen. Het ligt aan de doorgaande weg, heet geloof ik 't Langbroekertje.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohh! I'm SO jealous! Love every bit of it!
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/07/greek-cooking-101-basil-pesto.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat gaaf. Vooral die rij knopen wat een boel. MAar dat zal met de wol wel net zo zijn. Wat een leuke haakboeken heb je gespot. Van haken in kleur heb ik de japanse versie in huis. En uit dat geweldige boek heb ik de deken die op de voorkant te zien is gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat we hier allemaal wel bij hadden willen zijn! Wat een feestje voor de ogen zeg :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.