My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Bobble stitch: matching mitts

Wat een geweldige reacties kreeg ik op mijn bobble stitch sjaal! Daar ben ik echt heel blij mee. Ik zag bovendien al op Instagram en Twitter dat een aantal haakster al is begonnen om zelf een sjaal te maken, daar ben ik natuurlijk ontzettend trots op. Ik hoop dat het een hele hoop leuke sjaals gaat opleveren. Nu had ik nog wat Stonewashed XL over, dus besloot ik bijpassende handwarmers te maken.

I got some really great comments on my bobble stitch infinity scarf, I am so happy about that. On Instagram and Twitter I was even tagged my some happy crocheters who told me they are making this scarf right this minute. That's pretty special. Hopefully the tutorial will lead to many, many nice looking infinity scarves. Now, I had some Stonewashed XL left. So I decided on making some matching mitts.


Crochet bobble stitch wrist warmers

Crochet bobble stitch wrist warmers

Deze vingerloze wanten haakte ik met StonewashedXL van Scheepjeswol, één van mijn favoriete garens van dit moment. Het is katoen en acryl en ontzettend zacht. Ik gebruikte kleur 855 (felblauw) en 854 (lichtgrijs) voor de rand, zodat deze wanten goed bij mijn sjaal zouden passen. Aangezien ik maar kleine handjes hebt, bedekken deze handwarmers bijna mijn hele hand, mijn pink verdwijnt er in ieder geval bijna in. Wel lekker, nu de dagen en vooral de ochtenden wat koeler worden.

These wrist warmers were made with StonewashedXL by Scheepjeswol, one of my favorite yarns of this moment. It's a combo of acrylic and cotton and so soft and warm. I used colour 855 (bright blue) and 854 (light grey) so the mitts would match my scarf perfectly. Now, I have very small hands so they almost cover all my fingers, my pinky almost dissapears when I wear them. Kinda nice now the days and especially the mornings are getting colder.


Crochet bobble stitch wrist warmers

Crochet bobble stitch wrist warmers

De handwarmers zitten wel een beetje los rond te pols, aangezien ik de manchetten gewoon met vasten maakten en niet met een tricotsteek. Ik heb eigenlijk nog nooit een prettige haak-tricot steek gevonden, dus mocht je er één weten: laat het me weten. Dat ze een beetje los rond de pols zitten vind ik trouwens helemaal niet zo erg, want meestal verwijden ze toch ín mijn trui of jas. De bobbelsteken en kreeftsteek-rand zien er in ieder geval zo fijn uit.

Now, these mitts are a little lose around the wrists. I made the cuffs using simple slip stitches instead of a stretchy stitch. I have not found a stretch/cuff crochet stitch that I like yet, so if you happen to know one, just let me know. But the fact that they're a little lose doesn't bother me as the cuffs always end up under my sweater or coat anyway. The bobble stitches and crab stitch edge look very nice though.
Crochet bobble stitch wrist warmers

Crochet bobble stitch wrist warmers

Crochet bobble stitch wrist warmers



Voorlopig dus geen koude vingers voor mij 's ochtends op de fiets. Fijn hoor! En helemaal in stijl met mijn sjaal. Wat vinden jullie, goed gelukt?

So, for now I don't have to worry about getting cold fingers when I ride my bike in the morning. That's a good thing. And I think it's a very fine match with my infinity scarf. So what do you say: you like?

14 opmerkingen

  1. Yes, I do like - they're very nice. :)

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Ze zijn helemaal geweldig,
    mooi gemaakt ☺

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi setje voor de frisse herfst ochtenden, lekker op de fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die handwarmers. Ik had je sjaal gemist. Wat een mooie sjaal, bedankt voor het patroon. Ik ben net aan een sjaal begonnen, maar daarna begin ik aan jouw sjaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Mooie kleurtjes, leuk setje zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Like it! Mach perfectly with the scarf! Have a great week!:::Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat leuk zeg, mooie set. Het garen is inderdaad heerlijk om mee te werken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je zou eerst een smal lapje van vasten kunnen maken en vervolgens de hoek om haken, zodat de zijkant de bovenkant wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk setje zo samen!

    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een super mooie set zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!