My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Blissful Sunday

Het was al een tijd geleden dat ik een Blissful Sunday schreef. Veel zondagen was ik of aan het rondrennen, of helemaal uitgeput. Of dat laatste als gevolg van het eerste. Maar nu was het een zondag waarvan ik dacht: ja lekker, dus laat ik graag weer even zien wat ik deed. Hebben jullie een leuke zondag gehad?

It's been a while since I've written a Blissful Sunday. Many Sundays I was either running around and very busy, or completely exhausted. Or the latter, because of the former. So this was the first Sunday in yonks that made me think: yessss, blisss. So I'm sharing it with you. Did you have a good Sunday?


Rowan Tweed yarn | Happy in Red

Rowan Tweed yarn | Happy in Red

Ik begon een nieuw haakproject, met Rowan Tweed. Ik kocht er twee bolletjes van toen ik in Porto was en had daar natuurlijk meteen alweer spijt van, want: veel te weinig en zó mooi! Maar met deze bolletjes moet ik het doen (het is in NL nauwelijks verkrijgbaar), dus een simpel, maar mooi projectje in een leuke steek. Ik heb nog even zitten dollen met de naalddikte en de steek. Maar ik ben eruit denk ik. Word vervolgd...

I have started a new crochet project, using Rowan Tweed. I bought two balls of this yarn when I was in Porto a few months back. And I immediately regret it. It's so pretty, so I've bought too little! But since this yarn is hard to come by in The Netherlands I guess I will have to make do with these two balls. So, I am working on a small but simple and beautiful project. I've fiddled around with the hook and the pattern, but I think I got it now. Exciting! To be continued. 


Slot Zuylen, Oud-Zuylen | Happy in Red

Slot Zuylen, Oud-Zuylen | Happy in Red

Ik ben één van die mensen die sporten helemaal erg vindt. En nu is het helemaal geen straf om de hardloopschoenen onder te binden. Mijn knieblessure lijkt verleden tijd te zijn, zodat ik me niet meer aan een bejaarden-tempo hoef te houden. En met al die prachtige kleuren is het echt genieten om buiten te zijn en een beetje aan het lijf en de conditie te werken. Heerlijk.

I'm one of those people that doesn't mind working out, at all. And especially this time a year I love putting on my running shoes. My runners knee is healed, or so it seems, so I can freely run and not keep a retired persons pace. I've had a great time today, running and looking at all the amazing fall colors. 


Streekmarkt, Utrecht | Happy in Red

Streekmarkt, Utrecht | Happy in Red

Het was al weer zo'n tijd geleden, maar mijn lief en ik fietsten weer eens richting de Streekmarkt. Die is elke eerste zondag van de maand op de Mariaplaats in Utrecht. Leuke foodstalletjes en over het algemeen een fijne sfeer. Ik werd zo blij van deze mooie broden en de prachtige paddenstoelen! Onze buit? Een paar biertjes van Brouwerij Pragt, een fles Macedonische wijn, een hertenworst, een hamburger voor mijn lief en nog een door macarons voor mij, om morgen uit te delen bij een klant.

It had been a while since I had been there, but today me and my husband finally went to Streekmarkt again. A food market in Utrecht, that's on every first Sunday of the month. These beautiful loafs of breads and pies, and all those pretty mushrooms made me so happy! What we bought? A couple of beers from a local craft brewery, a bottle of Macedonian wine, a deer sausage, a hamburger for my husband and a box of macarons for me to hand out at a client tommorrow.

Klinkt niet gek toch? Ik ben weer helemaal klaar voor de komende week. Jullie ook?

Sounds pretty good, right? I am ready for the coming week. Are you?

10 opmerkingen

  1. Het is inderdaad prachtige wol, zoals alle wol van Rowan. Je kan hem nog krijgen bij Atelier Bep.
    ben benieuwd wat je ervan gaat maken
    grt Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie alleen felted tweed op de website van Atelier Bep. Is net iets anders!

      Verwijderen
    2. De fine tweed ziet er wel zo uit, succes met het vinden!

      Verwijderen
    3. Ja klopt! Maar de eigenschappen zijn net effe anders. Rowan Felted Tweed is in nl nog wel te krijgen idd, als ik dat had geweten had ik die meegenomen, haha!

      Verwijderen
  2. Wow, wat een mooie wol! Ben benieuwd wat het gaat worden.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I'm happy for you that your knee is now healed. Yay on running! What a fun market of eye candy to peruse, touch, smell, and even buy from.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren nadat vriendlief en ik op de Kreadoe waren geweest ook fijn even de stad in geweest! We kwamen inderdaad een super leuk marktje tegen waar we rustig even rondgestruind hebben :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sounds like you had a good Sunday.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O zo'n markt wil ik ook wel in de buurt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!