My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday: my veggie garden

Ze stonden al een paar weken in een broeikasje voor het raam. Maar omdat ze zo hard groeien, werd het tijd om ze ook in potjes te doen. Ook dit jaar werk ik weer hard aan een bescheiden groentetuintje, op ons balkon.

They were sitting nicely in a warm little green house for a few week. But they were growing so hard, they needed their own little pots. This year I am working on my veggie garden again, on our balcony.

Veggie garden balcony

Ons balkon is behoorlijk groot: 14 m², dus dan heb je best plek voor een paar flinke bakken bakken en potten vol met groenten en kruiden. Vorig jaar probeerde ik courgettes, tomaten en kruiden op het balkon. De planten deden het geweldig, maar helaas kwamen er geen courgettes of tomaten aan de planten. Maar de kruiden deden het geweldig. Dus dit jaar deed ik wat meer onderzoek en ik heb snijbiet geplant. Rode snijbiet en meerkleurige snijbiet. Dat zal een vrolijke bende worden.

Our balcony is rather large: 14 m², so we have some good space to put some large pots and grow some veggies and herbs. Last year I tried zucchinis and tomatoes. The plants looked amazing, but no tomatoes or zucchinis would grow. The herbs did amazing though! So this year I did a little research first. I planted chard. Red chard and multi coloured chard. That's going to look so happy!

Veggie garden balcony

Omdat ik nog zaden van vorig jaar over had, ga ik het dit jaar alsnog proberen met die courgettes. Ik zal ze wat meer in de zon zetten naast een plant vol bloemen, zodat de bijen er gezellig in en uit kunnen zoemen. Ik las trouwens dat je van elke drie stekken er één of twee moet wegknippen bij courgettes. Weten jullie of dat zo is?

Because I had some seeds left from last year, I am giving the zucchinis another shot this year. I am going to give them a little more sun and put then next to a plant that has a lot of flowers in them, so bees can fly in and out. I also heard that from the three stalks you have to cut one away, do you know if that's true?

Veggie garden balcony

Ons balkon mag dan groot zijn, maar we hebben er niet de hele dag zon op. Alleen 's ochtends. Vandaar dat dingen zoals pompoenen, paprika's, tomaten en aardbeien het niet zo goed doen. Maar volgens mijn bronnen (ahem, gewoon het www dus) zouden bladgroenten het prima moeten doen. Vandaag ook deze hele massa aan spinazieplantjes. Ze doen het nu best lekker, hoop dat het zo door gaat.

Our balcony may be big, we don't have a very sunny balcony. The sun is only on there in the morning. That's why things like pumpkins, peppers, tomatoes and strawberries don't grow so well on our balcony. But according to my sources (well, just the www) leafy veggies should work. That's why I planted a lot of spinach. So far they're dong nicely. So far, so good.

Veggie garden balcony

Staat er best goed bij, toch? Binnenkort gaan ze in grote bakken en potten. Deze tafel komt helemaal vol te staan met kruiden. Ik kan niet wachten! Nog een tuniervraagje aan jullie! Weten jullie misschien waar ik van de bordjes kan kopen om in de groentetuin te steken, je weet wel: van die bordjes waar je met schoolkrijt op kunt schrijven wat het is. Het lijkt me geweldig om zulke bordjes in mijn bescheiden groentetuin te hebben. En, wat staat er bij jullie in de tuin?

Looks pretty good, right? Soon, all this veggies will be moving to bigger patches. This table will then be filled with herbs. I can't wait. Now I am just looking for those plates/signs that you can write on with chalk what you're growing, I'd love to fill my modest veggie garden with great signs like that.
So, what's growing in your veggie garden?

10 opmerkingen

  1. Looking great and I hope you have success. My last cherrry tomatoes did not survive Friday's hail storm :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, leuk, ik doe dit jaar wat bescheidener, drie tomatenplantjes en straks buiten wat groenten direct in de grond. Ik heb van die setjes met tuinstekers, maar twijfel waar ik ze heb gekocht vorig jaar, volgens mij wibra. En anders maar even 'Pinteresten' voor een leuk alternatief?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit! Hopelijk kun je er lekker van eten deze zomer... Die bordjes heb ik laatst nog gezien bij Dille & Kamille!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig! En binnenkort lekker smullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fascinerend, hè, zo zaadjes planten en alles zien groeien en bloeien! We hebben ook al vanalles voorgezaaid in potjes, het is echt super om elke dag de vooruitgang te zien..
    Wat de bordjes betreft, mocht je in de buurt van Toulouse komen,weet ik wel een adresje, maar omdat dat zeer waarschijnlijk niet echt vlakbij is, kijk eens op de website van Dille&Kamille! Er staan er ook in de webshop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Courgetten hebben af en toe een beetje hulp nodig bij de bevruchting. Je hebt namelijk mannelijke en vrouwelijke bloemen en vaak is een van beide in een serieuze meerderheid (als ik me niet vergis zijn de mannelijke bloemen er eerst). Wat wij doen om zeker te zijn dat de courgetten vruchten gaan dragen, is een handje toesteken en met een penseeltje het stuifmeel van de mannelijke bloemen op de vrouwelijke stamper aanbrengen. Met succes! Want we hebben heel veel courgettes gehad vorig jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww als ik dit zie dan gaan mijn handen echt jeuken! Maar dit jaar voor mij even geen "Balkon-boeren". Vorig jaar had ik monsterlijk grote tomaten op mijn balkonnetje staan (die aanzienlijk kleiner is dan het jouwe haha). Heerlijk hoor om uiteindelijk je eigen tomaten in de salade te doen of tot pastasaus te verwerken maar ze waren echt veel te groot. En aangezien het de bedoeling is dat ik mijn huis verkoop dit jaar houd ik het deze reis bij wat tulpjes in bakken. Ik denk namelijk niet dat potentiële kopers door mijn tomatenplanten kunnen kijken. En och... vriendlief wil ook wel eens normaal op mijn balkon kunnen zitten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Courgettes willen bij mij ook al niet. Ik heb nu heel wat kruiden en geschonken raapstelen; die gaan als een tierelier. En houd je van sla? Dat is ook niet zo moeilijk en erg lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eh... waar is mijn reactie nou? Ik was niet ingelogd. Nu wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very good info. Lucky me I discovered your blog by accident (stumbleupon).
    I've bookmarked it for later!

    Also visit my webpage ... website now

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.