My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday: my veggie patch

De regen van de afgelopen weken was op zich natuurlijk welkom. Behalve dan dat het er ook nog eens héél koud bij was. Niet zo heel zo goed voor de groentjes eigenlijk. Gelukkig houden de spinazie en snijbiet het lekker vol. Die vinden regen en wind niet zo erg.

The rain we had over the last few weeks was very welcome. What wasn't a good thing, is that it was freaking cold. Not so good for my veggies! Luckily the spinach and chard didn't seem to mind too much. They seem to like rain and wind.

Veggie patch - chard

Veggie patch - chard

Het lijkt er zo maar op dat ik de plantjes binnenkort even uit zal moeten graven en wat verder uit elkaar moet zetten, zodat ze lekker de ruimte hebben. En deze week heeft de zon erop gestaan en de blaadjes van de snijbiet kregen meteen een kleurtje. Dat gaat de goede kant op.

It looks like I am going to be digging out these chard plants soon to give them a bit more space. They seem to need it. And this week they caught some sun too and the leaves of the chard starting to colour immediately. So I would say, it's going well.

Veggie patch - spinach


Ook de spinazie ziet er goed uit, al lijkt die wel meer aanmoediging nodig te hebben. Misschien maar even bij mesten deze week en wat meer ruimte geven.

The spinach is also looking good, though it needs some mote encouragement. Maybe I need to give it some extra mulch this week and give it some more space.

Veggie patch - zucchini

Maar mijn arme courgettes, die hebben echt geleden onder al die kou en regen! Achteraf denk ik dat ik ze misschien had moeten afdekken. Want courgettes vinden water op hun bladeren niet leuk en die kou (nachtvorst!) zal ook niet bevorderlijk zijn geweest. Iemand een idee hoe ik ze weer een beetje blij krijg?

But my poor zucchinis, of how they suffered from the rain and the cold over the last few weeks. Looking back I think I should've covered them up a little to protect them. 'Cause zucchinis don't like water on their leaves and the cold (it was even freezing at night) also didn't help. Any idea how to get them all happy again?

5 opmerkingen

  1. Wat ziet jouw moestuinbalkon er fijn uit, leuk om even mee te genieten! Bij ons doet het meeste het goed, en geen problemen met de kou...maar Brabant ligt natuurlijk ook veeeeel zuidelijker ;) Helaas, geen tips voor je courgetteplant, maar mocht ik iets horen of lezen dan laat ik het je weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb helaas geen tips voor je. Ik en de kinderen hebben dit jaar voor het eerst een soort van groentetuintje. En onze plantjes kunnen ook nog wel wat aanmoedigingen gebruiken.

    Groetjes,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn sla is geloof ik gesneuveld door dat rare weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gaat het goed op jouw balkonnetje! Bij mij wil de snijbiet en spinazie het helemaal niet doen, en courgettes heb ik niet. Maar ik merk dat de komkommerplant, ook al staat ie in een kasje, de kou ook helemaal niet fijn vindt. Ik denk dat de enige remedie is dat het wat warmer moet worden, en dat lijkt er aan te komen. We houden hoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt wel meeldauw op de courgetten! Ik gebruik "bouillie bordelaise", geen idee of dat in Nederland ook bestaat/ zo heet.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.