My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

My free crochet patterns of 2015

Eigenlijk houd ik helemaal niet van die 'de beste van 2015' lijstjes, ik kijk liever vooruit. Maar 2015 was een heerlijk chaotisch en druk jaar en ik heb belachelijk veel gehaakt op heel veel leuke plekken. En daar zijn best een hoop leuke gratis haakpatronen uit voortgekomen. En ja, wat doe je tijdens de feestdagen (nou ja, buiten eten en gourmetten dan)... juist, haken! Dus misschien geven mijn patronen je nog de nodige inspiratie!


To be honest, I don't like reading 'the best of 2015'  top 10 or top 20 lists. I am not the looking-back type, I'd rather focus on what's to come in 2016, much more exciting! But then I realised that 2015 was a wonderfully chaotic year, with lots of crochet on lots of beautiful places in this earth. And as it happens, I've design lots of free crochet patterns this year, for everyone to enjoy crochet like I do. And what is it you like to do best during the holidays (well, besides eating that is)... yes, crochet! So I was just hoping my free crochet patterns may give you the inspiration you need for the new year.




Free crochet slippers pattern

Aan het begin van het nieuwe jaar ging ik meteen met de euh, voeten bloot. Of niet... ik maakte in ieder geval een paar (ontzettend gemakkelijk en fijne) gehaakte slofjes en schreef meteen even het gratis haakpatroon op. Ik draag ze nu een jaar en ze zien er nog steeds goed uit. Yay!

At the start of the year I just had to show you my feet, or not quite actually as I crocheted myself a pair of slippers that were some comfy and so easy to make, that I also wrote down the free crochet pattern. And after one year my crochet slippers are still going strong. Yay!

Free crochet pattern: slippers | Happy in Red


Crochet shrug, crochet pattern

Ik kan het me nu bijna niet voorstellen, maar aan het begin van het jaar was het af en toe eens goed fris en dan is er gewoon niets lekkerders dan iets van warme wol om je heen trekken. Daarom kwam ik met een gehaakte shrug op de proppen in een wafelsteek. Het haakpatroon is echt vreselijk simpel, beloofd.

It's so warm in The Netherlands that I can hardly picture being cold at the beginning of the year, but I was! And when I am cold I need something crocheted to wrap around. So I came up with this crochet shrug made with the waffle stitch. It's a very easy crochet pattern, I promise. 

Free crochet pattern: shrug | Happy in Red


Crochet for easter! Mug pattern

Als je je afvraagt 'waar zit ik nou toch in vredesnaam naar te kijken'? Eh nou, naar een gehaakte bekerwarmer in haan-design. Jawel, een haan design. Voor Pasen, is toch hilarisch? En aangezien Pasen 2016 en kerstmis dit jaar zowat op dezelfde datum vallen, kun je maar beter zo snel mogelijk dit patroon erbij pakken.

If you're asking yourself 'what on earth am I looking at'? Well, you're looking at a crochet mug cosy design in rooster design. Yes, rooster design. For Easter! Isn't that fun? And because Easter 2016 and Christmas this year are basically on the same date, you better start using my pattern soon!

Crochet pattern for easter: easter mug cosy | Happy in Red

Free crochet bag pattern: The Peacock Butterfly Bag

Dit was misschien wel het moeilijkste patroon dat ik dit jaar heb gemaakt. Het was namelijk niet alleen een haakpatroon, maar ook een naaipatroon. En dan is het toch wel even pittig om dat allemaal duidelijk uit te leggen. Maar, het is gelukt. Dankzij mijn man, die geweldige 3D-diagrammen heeft gemaakt, denk ik dat het iedereen gaat lukken om een Peacock Butterfly Bag te maken!

This must've been the hardest pattern I made this year. It wasn't just crochet, you see. It was also a sewing pattern. And it was quite the task to explain clearly how people should go about making this bag. But I did it! Thanks to my dear husband who made some fabulous 3D models I think that everyone should be able to make a Peacock Butterfly Bag

Free crochet pattern: Peacock Butterfly Bag | Happy in Red

Crochet pattern: hexagon blanket

Dit jaar heb ik ontdekt dat ik, naast dekens haken, nog een grote haak-liefde heb. Zeshoekjes haken! Ik heb zo veel plezier gehad tijdens het haken van deze deken! Echt geweldig. Halverwege het maken van de deken bedacht ik me dat ik het patroon eigenlijk best even zou kunnen opschrijven en delen. De reacties waren echt geweldig en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Geniet je mee van mijn gehaakte zeshoekje deken?

This year I found out I have another crochet love, besides crocheting blankets. It's crocheting hexagons! I've really enjoyed myself when I was making this blanket and halfway I just thought: heck, why not write the pattern and join it? The reactions were just amazing, they warmed my heart. So please, enjoy the crochet hexagon blanket pattern with me.

free crochet pattern; hexagon blanket | Happy in Red


Crochet flip flip crochet pattern

Van alle dingen waarvan ik dacht: daar begin ik dus niet aan hè, waren gehaakte slippers er dus zeker één van. En zie hier, mijn gehaakte slippers! Ik ontdekte namelijk dat je losse slippers-zooltjes kunt kopen en moest beslist proberen of dat nou echt werkt. En jawel, dat werkt dus prima. Ze zitten prima! Bekijk gauw mijn gehaakte slippers haakpatroon.

Of all the thing that I'd thought I'd never crochet them, flip flips was definately in my Top3. And voila, here's my free crochet flip flip pattern. I discovered you can buy flip flop soles and I wa sjust too curious to find out if it works to make your own flipflops, and it does!


Market bag in linen stitch, crochet pattern

Tassen, je kunt ze niet genoeg hebben volgens mij. En vanaf januari is dat helemaal zo, omdat je dan altijd moet betalen voor een plastic tasje in winkels. Dus neem gewoon lekker je eigen boodschappentas mee, heel gemakkelijk met dit haakpatroon, gemaakt van heel stevig katoen en de linnen steek. Zo ontzettend gemakkelijk en zo ontzettend vrolijk. 

Bags, you just can't have enough of them. And from January this is just too true in The Netherlands as shopkeepers aren't allowed to be give away plastic bags for free anymore. So, chop chop, make some pretty market bags with my free pattern, using the linen stitch. Better looking and better for the environment. 

Crochet market bag, free pattern | Happy in Red

Long skinny scarf, crochet pattern

En ik eindig met een foto van mezelluf, helemaal in mijn sasje met mijn nieuwe sjaal. Ik haakte hem, omdat ik tegenwoordig nog weleens strak in een pak of wat anders saais op een kantoor zit en ik mijn outfit dan maar wat graag een beetje opleuk met deze leuke sjaal. Ik maakte hem met tweed (waar ik nog steeds vreselijk verliefd op ben) en het patroon lijkt héél moeilijk, maar is dus echt dodelijk eenvoudig. Hier kun je het gratis haakpatroon vinden.

I am ending this post and my crochet year with a picture of cheery old me, looking distutblingly happy with my new long, skinny scarf. Recently I work in offices that sometimes equire suits or something else rather dull and the scarf makes the whole outfit happy and fun at once. I made the long skinny scarf using tweed, which I am completely in love with. The pattern looks easy, but is actually rather easy. So check out my crochet pattern!

Long skinny scarf, free crochet pattern | Happy in Red

Misschien een hele suffe vraag hoor, maar heb jij toevallig één van mijn patroontjes gemaakt afgelopen jaar? Als dat het geval is ben ik natuurlijk héél nieuwsgierig. Dus laat dan vooral een berichtje hieronder achter, of plaats je project op mijn Facebook pagina! 

En natuurlijk wens ik jullie al het beste voor 2016! Ik vond het heerlijk om jullie hier afgelopen jaar tegen te komen en hoop jullie komend jaar weer te zien, super gezellig.

Maybe this is a silly question, but have you made anything using one of my patterns last year? If you do, please let me know in a comment or post your project on my Facebook page, I'd absolutely love to see it.

And last, but not leats, I'd like to wish you all the very best for 2016. I thank you for being such awesome followers and loved having you here last year and I sure hope to bump into you again on my little blog in the new year!

6 opmerkingen

  1. Ik had al deze tutorials al eens opgeslagen, maar wil je toch ook graag een fijn 2016 wensen! Ik lees heel graag mee hier ...
    Groetjes

    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi haakwerk!
    Fijne feestdagen een haakvol 2016 gewenst ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love that hexagon blanket! I pinned it, so maybe I'll make one later! Thanks for sharing the pattern!

    Navy Wifey Peters @ The Submarine Sunday Link Party

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je deze nog eens herhaalt! Ahh, die bloementas....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben (nog steeds) bezig met de tas waarvan ik de give-away won. Een ideaal project voor het wachten tijdens zwemles... Tussendoor haak ik ook nog aan een deken voor m'n neefje, dus het duurt allemaal even. Als-ie klaar is laat ik 'm zeker zien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Happy New Year! And thank you for sharing your patterns, looking forward to seeing your new creations in 2016 Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.