My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Crochet flower coasters

Grote haakprojecten, allemaal goed en wel. Maar het duurt natuurlijk eeuwen voordat het af is. Vorige week begon ik met het haken van onderzetters in de vorm van grote bloemen. En dat werkte wel hele verslavend. Dus haakte ik vrolijk door. Voordeel: ze zijn zo klaar!

Those big crochet projects, oh it's great you know. But it takes a while to finished them. So last week I started crocheting big flower coasters. And that was kind of addictive. So I kept on going. The advantage being: they are done in a sec and a bit!

Crochet flower coasters

Toch heerlijk, om zo'n stapeltje onderzetters te zien! Ik haakte ze terwijl ik televisie keek of terwijl ik naast mijn lief zat, die heel lief allerlei software terug installeerde om mijn inmiddels gerepareerde laptop. De engel (mijn mam dan, al staat de Marokkaanse meneer die mijn laptop zo netjes maakte inmiddels ook in de top 10). 

Isn't it nice, looking at a pile of crochet coasters? I crocheted them whilst watching tv or sitting next to my husbear who was reinstalling all this software onto my repared laptop. He's an angel! (My husband I mean, although the nice Morrocan man who repared my computer is defanetly in my top 10 now).

Crochet flower coaster

Voor deze onderzetters gebruikte ik mijn favoriet Drops Paris, maar ik heb ook Rico katoen gebruikt. Dat is lekker dik en stevig, helemaal goed voor onderzetters. Want als je wat morst, absorbeert het katoen dat gewoon. Geen kringen = fijn.

For these coasters I used my old time favorite Drops Paris, but also Rico cotton. That's thick and firm, perfect for coasters. 'Cause if you spill your drink, the cotton will absorb it, Nice and clean. So no spoiling your table. Isn't that nice.

Crochet flower coasters

Wat kan ik zeggen, ik houd van M.C. Escher. Dat is de nerd in mij. Heerlijke puzzelplaatjes zijn het! Maar zoals je ziet is er op die onderzetter nog ruimte voor een veel grotere mok, of een schaaltje... met M&M's of chips ofzo (oooh, zo'n zin in wat lekker nu...). Vind je de onderzetters ook zo leuk? Er staan er een hele hoop in mijn shop!

What can I say, I love M.C. Escher. It's my inner nerd trying to creep out. The images are lovely puzzles. But, as you see on the pic, there's a lot more space on that coaster. For a large mug, or maybe a bowl... filled with M&M's or crisps, mmm (alright, mow I'm peckish you lot...). Do you like these coasters? There's a whole bunch of them in my shop.

PS. Vergeet niet om mee te doen aan mijn Give Away.
PS. Don't forget to enter my Give Away, okay?

48 opmerkingen

  1. ze zijn heeeel leuk :)! Wat staat dat gezellig zeg :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap het helemaal, soms zijn die leuke hap snap, snel af haakprojectjes zo fijn om te doen!
    Ik heb ook echt een haat liefde verhouding met grote projecten :)

    Superleuk je onderzettertjes!
    Groet, Machteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. These are so cheerful and pretty! I love the pink ones :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ze ook al veel gehaakt,ze zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die drops paris moet ik toch eens gaan zoeken, als ik daarmee haak...is het altijd mooi;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar word je toch vrolijk van. Fijn van die snelle projectjes.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige onderzetters!!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn erg leuk, staan hier ook op het lijstje van dingetjes die ik wil maken (zo als zoveel ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrolijke onderzetters, altijd goed! Laat de lente maar komen, dan kan je die kop thee vervangen door een glaasje Prosecco??

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn echt leuk die onderzetters!
    Ik houd ook van Escher, hij maakte zulke geweldige dingen. Wij hadden thuis ook werk van hem, mijn vader is een liefhebber. Wat mee zal spelen denk ik is dat Escher geboren is in Leeuwarden waar ik ook woon.
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi die onderzetters!!!
    groetjes
    Emili

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook verslaafd aan dit patroon, al een tijdje. Van Drops zijn ze ook heel leuk!!!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your flower coasters are very pretty:@)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Your coasters are just gorgeous! I have a pattern for flower coasters just like that, but unlike you they would probably take me a week :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I made these exact coasters a few years ago! We must have found the same website. I love the coral ones!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Those are adorable! I'd love to make some of these.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn heel erg leuk! Zouden ook prachtig staan onder mijn Oilily servies!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Those are just darling. My sister-in-law made me some a few years ago and I love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Esther these are so cute and dainty! Love them! Would love for you to share at the party tomorrow! xo bridgett

    www.osiemoats.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Love these and would love to have you link up to my party this week.
    http://www.bloominghomestead.com/2013/02/crafty-tuesday-22513.html
    -Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Do you have a link to the directions to make them? I would love to crochet these myself. Thanks.
    thebiggreenbowl@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Pretty! I'm very jealous of people who can crochet, my friend tried to teach me but I just couldn't get the hang of it.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lovely coasters. I hope to learn to crochet soon. Now following along on GFC.

    Jo :)
    http://www.womaninreallife.blogspot.ca/

    BeantwoordenVerwijderen
  24. How fun! I can't wait to make some, I have tons of extra yarn sitting around and these would be fun little projects! We'd love for you to link this up to our party! http://housewivesofriverton.blogspot.com/2013/02/riverton-housewives-round-up-54.html

    BeantwoordenVerwijderen
  25. These are very cute.
    I would love to have you link them on "Show It Off Wednesday".
    http://viewfromrivermountain.blogspot.com/2013/02/show-it-off-wednesday.html

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Pretty pretty! These are on my list of things to make :) I want to frame them for our playroom or my girls' bedroom. I'd be thrilled if you'd link up at this week's Off the Hook!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Very nice! The colors are perfect for spring!

    Take care,
    Nonny
    Stopping by from Busy Bee Hop
    www.notionsfromnonny.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lovely Esther! thanks for sharing on Craft Schooling Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. GORGEOUS coasters Esther! One day my crocheting will get beautifully neat like yours!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Thank you for linking up @ Craft, Create Inspire linky party

    Your project is featured this week! Hope you will join us again this weekend ;)

    Claire. X

    BeantwoordenVerwijderen
  31. I saw your crochet flower coasters featured at the Craft, Create, & Inspire Linky Party. They are SO Lovely!! Congrats on the well deserved feature! Have a great weekend! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Thank you for sharing your nifty project with us! Come by again next week and link up another awesome project!

    Have a good week!
    Susie @bowdabra
    http://bowdabrablog.com

    BeantwoordenVerwijderen
  33. These look so spring like. Who wouldn't want a set of these for sure. Thanks for sharing.
    p

    BeantwoordenVerwijderen
  34. So glad you came by and linked up at Crafty Tuesday!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Featuring you today! :) Thanks so much for linking up to {wow me} wednesday! :)

    Ginger @ gingersnapcrafts.com

    http://www.gingersnapcrafts.com/2013/03/take-look-at-you-link-party-features.html

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ooo! I can't wait to make some of these! Thanks.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.