My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Eating from my veggie garden (and some sponsor lovin')

Toen ik in maart bedacht dat het leuk zou zijn om wat groentes op het balkon te gaan verbouwen, had ik niet bedacht dat het zo'n succes zou worden. Ik zette de plantjes in april in de bakken en heb sindsdien al twee keer spinazie uit eigen tuin gegeten, twee keer snijbiet en het einde is nog niet in zicht. Op dit moment staan er nog bieten, slakroppen, paksoi en andijvie te wachten. 

In March I thought it would be fun to grow some veggies on my balcony. What I didn't know that it would be such a success. I planted the veggies in April and have eaten spinach twice from my veggie garden since, but also the chard was a huge success. And I'm not done yet. There are beetroots, bok choy, endive and lettuce waiting for me. 

Moestuin - Snijbiet

En afgelopen week oogstte ik ook radijsjes van het balkon. Oké, het waren er maar vijf (ik had er acht geplant onder het mom: we zien wel), maar wie het kleine niet eert etc. Nu had ik ergens gelezen (ik denk bij één van jullie op een blog) dat je van radijzen alles kunt eten, ook het loof. Allemaal leuk en aardig, maar wat doe je dan met dat loof? Rauw op knagen is ook zo wat, maar gelukkig bood Pinterest uitkomst: pesto!

Last week I harvested some radish. Okay, 5 radishes (I planted 8 'cause I wasn't sure it would work), so I think that's not a bad score then. Now, I read somewhere that you can eat everything from radishes, also the greens. Okay, that's great! But what to do with those greens? Raw they don't look exactly tasty. Luckily, my friend Pinterest came to the rescue: radish greens pesto!

Moestuin - Radijs

Pesto radish greens

Pesto radish greens

Pesto radish greens

En zoals je ziet, dat gaat dus helemaal goed! Ik voegde ook nog wat basilicum en bieslook toe (ook van het balkon natuurlijk!) en de pesto is echt ontzettend mild. Vanavond ga ik er pesto ham broodjes mee bakken en van het weekend ga ik het in de focaccia gebruiken denk ik. Waar gebruiken jullie pesto voor?

And as you can see, it went quite well! I also added some basil and chives (also from my own balcony of course!) and the pesto has quite a mild taste, I like it. So tonight I am baking pesto and ham rolls and this weekend I think I'll use it in some focaccia I think. So, what do you use pesto for?

Outside wishes

Maar dat tuinieren, dat doet wat. Ik heb toch heel wat uren op internet gespeurd naar allerlei handige tips en truuks, want het was vallen en opstaan. Zo werden mijn kruiden aangevallen door luis. Dat wilde ik per se op een biologisch verantwoorde manier bestrijden (want wat heeft het voor zin om biologische groentes en kruiden te kweken als je er vervolgens chemische meuk op gooit?) en dat is ook gelukt! Ik liet twee uien en een paar knoflooktenen een nachtje in water weken, goot dat nat vervolgens in een plantenspuit en bewerkte daar mijn kruiden mee. Succes! Maar die plantenspuit kon ik weggooien, die lucht van uien en knoflook gaat er nooit mee uit (en laten we eerlijk zijn, niet de fijnste geur ter wereld...).

But gardening, it's quite a thing right? I mean I spent hours on the internet looking for tips and advice, 'cause it wasn't all smooth sailing. My garden herbs were attacked by greenfly. I really wanted to solve that in an organic way ('cause what's the point of planting and growing organic herbs and veggies only to pour chemic stuff on it later on?) and that worked! I soaked two onions and some cloves of garlic in water overnight, poured that water into a plant spray and sprayed that water onto the herbs. No greenfly survived. Success! But the plant spray, well... I could toss that out. The smell of onions and garlic is never coming out of there (and let be honest, not the best smell in the world).

Outside wishes

In mijn zoektocht naar leuke spulletjes op het balkon, stuitte ik op Outside Wishes en die is nu ook mijn blog sponsor. Yay! Deze winkel heeft niet alleen hele handige hulpjes bij het tuinieren, maar ook genoeg om het heel gezellig te maken in de tuin.

In my search for things for my balcony I found Outisde Wishes, who is now my blog sponsor. Yay! Not only does this shop sell many things that helps you gardening, they also sell things that make your garden look all hip and cosy.

Outside wishes

Outside wishes

Mijn ogen vielen in ieder geval op deze kaarsenzakjes en deze geweldige gieters! Ik had namelijk zo'n heel klein suf gietertje (gewoon, voor de kamerplanten), maar dat is echt geen doen als je groentes moet verzorgen. Helemaal geweldig zijn deze hè! Neem vooral een kijkje bij Outside Wishes.

I just loved these candle bags and these amazing watering cans! I had this teeny tiny watering can to water my indoor plants, but thaht's no good when you have a veggie garden. Aren't these amazing? Just hop on over to Outside Wishes and take a look.

Heb je ook een webshop die de moeite waard is en die absoluut wat meer aandacht verdient? Kijk gerust even bij 'advertise' of neem contact op voor de mogelijkheden.

Do you have a fabulous webshop that deserves more attention? Take a look under 'advertise' or contact me about all the possibilities.

6 opmerkingen

  1. Wauw jouw moestuin doet het goed!
    Heerlijk! Enne die pesto lijkt me ook erg lekker!
    Ik drink nu een marokkaanse muntthee uit eigen tuin :-) Tip, mocht je nog ruimte hebben.
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een idee! Pesto van radijsblad. Ik moet dringend weer nieuwe radijs gaan zaaien denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful and great success!!! ,I love gardening too:)))I have a larger garden with organic vegetables which I adore! Thanks for the link Outside Wishes, I am going to see !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doet alles het goed bij jou op het balkon! Heerlijk zo eten uit eigen 'tuin'. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige groentjes!! Wat leuk, dat je de pesto ook gemaakt hebt. Ik heb 2 bakjes in de diepvries zitten, lekker als smeerseltje bij de bbq voor aankomende zondag. Maar pasta met pesto vind ik ook niet te versmaden! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig als je uit eigen tuin kan eten! En bedankt voor de pesto-tip! Ik heb ook 3 radijzen die bijna goed zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.