My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

WIP Wednesday: on my hook (and a new CAL block)

Wat heb ik genoten afgelopen week! Er kwamen ZO veel mooie blokken voorbij tijdens de CAL. En ik zag zo veel leuke reacties voorbij komen. Daar ben ik heel blij om en ook wel een beetje trots op. Goed gedaan dames (en een enkele heer). En terwijl ik het internet angstvallig in de gaten hield, startte ik een nieuw project...

Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

How I enjoyed myself last week. There were SO many pretty blocks in the CAL groups. Oh my, how special. And the comments were so sweet and everyone was so funny and enthusiastic. I am so happy and not ashamed to say, even a little proud. Well done ladies (and the odd gent). And while I was watching the internet with one eye, I started a new project...


Ik zette een leuk nieuw haakproject op met wel héél leuke en vrolijke kleurtjes. Toen ik ze zo bij elkaar legde was ik meteen verliefd! Het is Scheepjes Sunkissed, maar ik gebruik ook een basiskleur. Dus: vrolijke kleurtjes, een techniek die ik nog nooit probeerde én een steek die ik nog niet vaak deed. Heel spannend, maar supergaaf. Ik kan niet wachten tot ik klaar ben en ik het aan jullie kan laten zien.

Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

Scheepjes Sunkissed | Happy in Red

I started a brand new crochet project, using such happy summer colours. When I was putting them together I instantly fell in love. A good sign. They're Scheepjes Sunkissed yarn, but I have also added a base-colour. So, brand new colors, a technique that's new to me and a stitch I have hardly used. It's all rather exciting I must admit, and I can't wait until my project is finished and I can show it to you all. 

En na een week genieten van de CAL waarbij iedereen mijn block haakte, draag ik vandaag het stokje over aan Kirsten van de blog Haakmaarraak.nl. Kirsten maakt de meest geweldige dekens en accessoires. Ik ben vooral gek op haar mug-cosy's. Kirstens ontwerpen zijn zonder twijfel de meest kleurrijke die ik ken en ik kan enorm om haar lachen! En... dit is het vierkant dat ze heeft ontworpen. Je kunt het patroon vinden op de website van Scheepjes en in de CAL groep.

Scheepjes CAL 2016, week 2 (block by Kirsten) | Happy in Red

And after a week of having fun and seeing people make the most beautiful versions of the block I have designed, Kirsten is taking over from me today. You probably know her from her blog Haakmaarraak.nl and het colourful design and accesories. I especially adore her mug cosies. Her designs are probably the most colourful you will ever come across and I think she's such a sweet heart, darn that girl makes me laugh! So, this is the beautiful square she has designed. You can find the new block on the Scheepjes website and in the CAL group. 

Wil je nog wat meer informatie over het hoe en wat van de Scheepjes CAL 2016? Ik schreef hier alles over Last dance on the beach. Doen jullie mee aan de CAL of zijn jullie iets anders aan het maken? Ik ben benieuwd, dus laat gerust een comment achter.

If you'd like to know more about the Scheepjes CAL 2016, I have written a whole blog about all you need to know about Last dance on the beach. So tell me, are you working on the CAL or are you keeping with a different project? Don't be shy and tell me in a comment!

5 opmerkingen

  1. I'm not doing the Dancing CAL, but love looking at all the pretty blocks and colorways and all. Beautiful! And what a tribute to Wink!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een spannende week heb je achter de rug! Lijkt me erg stoer en kicken om al die vierkantje met de popcornstitch voorbij te zien komen. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik er aan zal beginnen. Heb ook wel zin om zelf eens een tijdje te freewielen met al mijn kleuren katoentjes... ben nu nog in opdracht een driehoeksjaal aan het haken.
    Maar de Cal blijft lonken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, ik ben benieuwd wat je gaat maken met deze mooie bolletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh ik ben ook benieuwd naar je Sunkissed project! Het ziet er al veelbelovend uit :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eveneens benieuwd naar jouw Sunkissed project :-)) Geniet er maar van !!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.