My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

Brussels: get your craft supplies!

Zoals jullie al konden lezen in mijn blog over vintage in Brussel en de bijzondere winkel Felicity, barst Brussel van de creativiteit. Natuurlijk let ik meer op ‘creatieve’ winkels sinds ik zelf achter de naaimachine en tussen de bollen wol zit (en deze gezellige blog bijhoudt!), maar ik moet zeggen: Brussel heeft schitterende winkels voor iedereen die van naaien, breien, haken en borduren houdt. En die adresjes wil ik jullie absoluut niet onthouden.


As you all could read in my blog about vintage in Brussels and the lovely shop Felicity, Brussel is packed with creative stores. Of course I pay more attention to this now that I am sewing, crocheting and crafting myself (and of course keeping this fun blog), but I just got to say: Brussel has some amazing shops for people that love sewing, knitting, embroidery and crocheting. And of course I love sharing these special places with you.

De Baljuwstraat is sowieso een winkelstraat die je even moet bekijken, want er zitten erg leuke interieur- en kledingwinkels. Maar er zitten ook een aantal pareltjes voor de creatieven onder ons.

Ook als je zelf niet naait is Zao Deco een topadres! Mooi aardewerk, lekkere spullen voor in bad en heel originele kleren, accessoires en schoenen. Daarnaast stapels Amerikaanse modestoffen en applicaties. Sla ook de rekken met bijzondere kaarten niet over.


If you feel like shopping, defenately check out Rue de Bailli with fantastic decorating stores and boutiques. But the creative ones amongst us will love some other shops.

Even if you can’t sew, Zao Deco is not to be missed. Great glasses and mugs, great smelling bath and shower products and original clothes accessories and shoes. And you’ll find designer fabrics and iron-on applications. And don’t forget to buy some gorgeous postcards on your way out.

De wolliefhebbers hoeven niet ver om te lopen, want aan de overkant van de straat kun je je hart ophalen bij Art & Fill. Een beetje rommelige wolwinkel met een supervriendelijke eigenaresse die je uren laat snuffelen en voelen en al je vragen beantwoord. Ze heeft ook een zeer indrukwekkende verzameling boeken en tijdschriften in vele taken.

Yarn lovers don’t have to go far, ‘cause across the street is Art & Fill. A yarn shop with balls and skeins of yarn on every square centimetre. The owner is a supernice lady who lets you snoop around for hours and answers all your questions. She also has a massive amount of books and magazines in many languages.

Om de hoek is de Amerikaanse straat te vinden met daar Felicity, waar ik een aantal dagen geleden al hoog over opgaf. 

And around the corner, there’s Felicty, the shop that I was raving about a few days ago.

In de Marollen vind je de leukste vintage, bijvoorbeeld aan het Vossenplein, in de Vossenstraat zit echter een topwinkel als je van sieraden maken houdt: Atchoum. Honderden kastjes, bakjes en stopflessen zijn gevuld met kralen en allerlei benodigdheden om sieraden te maken. Achterin de winkel hangen honderden rollen met band en kant aan de wand en achterin vind je de mooiste stoffen. Vergeet de kelder niet! Daar kun je leuke vintage scoren.


Around the Place de Jeu de Balle is where vintage is to be found, a true thrifters paradise. But just off the square, on Rue de Renards, is the place for the über crafter: Atchoum. Hundreds of cases, pots and bottles are filled with the most gorgeous beads and other stuff to make your own jewellery and at the back there’s an entire wall covered in rolls with biaistape and ribbons. In the back of the store you can find wonderful fabrics.

In St. Gilles is Kaleidoscope een winkel waar je uren zoet kunt zijn. De winkel is hip en ruim opgezet. Voorin hangen aan de wanden grote kasten met schitterende strengen brei- en haakgaren, achterin kun je op je gemak snuffelen tussen stapels stof en patronenboeken en rond de kassa zijn de fournituren te vinden. Zeker geen goedkope winkel, maar wel een beauty. En voor wie dit allemaal iets te duur is: op maandag staat om de hoek op de markt altijd een ontzettend leuke stoffenkraam.


You can spend hours in Kaleidoscope in St. Gilles. The store is specious and trendy. In the front of the shop there are cases on the wall filled with the most beautiful yarns and in the back you can make your way through stacks and stacks of fabrics and pattern books. Around the cash register there’s everything you could possibly need whilst sewing, knitting or crocheting. They’re not too cheap, but the store’s a beauty nevertheless. Can’t afford anything in the store? Don’t worry, every Monday you’ll find a market with a great fabric stand on it.

Lekker laagdrempelig en niet te duur is ook Veritas. Dit is een Belgische keten waar je sokken, ondergoed en accessoires kunt kopen, maar ook: wol, stoffen, knopen, borduurgaren en allerlei fournituren, boeken en tijdschriften. Deze winkel is dus niet alleen is Brussel te vinden, maar ook in Antwerpen.

Really low key and not to expensive is Veritas, a Belgian shopping chain where you can buy Socks, underwear accessories and… yarn, fabrics, buttons, embroidery thread and lots of books and magazines. This store is not only in Brussels, but you can find it in a lot of Belgian cities.

Heb ik jullie nu genoeg verteld over Brussel? Ik hoop van wel, ik vond het in ieder geval leuk om te delen. Mocht je naar Brussel gaan en verlegen zitten om advies, neem gerust even contact met me op. Ik vind het heel leuk om je te helpen.

Well you lot, did I tell you enough about Brussels already? Hope I did, I sure liked sharing it with you. If you’re going to Brussels sometimes and you have a question, please don’t hesitate to contact me. I’d love to help you out.

~Have a great weekend everyone!~

Love afair with my brother featured this!

Nog meer tips over een stedentrip Brussel vind je op Mooistestedentrips.nl!

21 opmerkingen

  1. Wat een heerlijke Marathon was dit! iedere dag heb ik je reisverslag gelezen. Het was zo ontzettend leuk. Het was de bedoeling om deze winter naar Stockholm te gaan, maar we willen nog erg veel in huis ... Dus dit jaar helaas niet. Maar ik wou toch eventjes eruit. En nou heb ik op vakantieveilingen even rond gekeken. En daar waren ook leuke aanbiedingen van Brussel ... Ik heb er op geboden, en op nog meer leuke aanbiedingen. Brussel is het niet geworden ... Maar Brugge! Heb je daar ook zo'n super verslag van? hihi!

    X
    San

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hmmm, mijn portemonnee voor ogen houdend zou ik best dit deel niet gelezen hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor al die tips. Als ik nog eens naar Brussel ga volg ik je raad op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Looks like wonderful shopping. I live very far in the country and I have to drive so far for great shopping like that!
    Thanks for linking @ This Week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb nu al zin om te gaan..........dank je wel voor je verslag, wat een leuke winkels

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog meer redenen om naar Brussel te gaan!!!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig genoten van je Brussel marathon!! Dank je wel! Het gat in mijn hand brandt, alsog het wil zeggen: ga toch snel eens wat uitgeven! Haha, daar krijg je echt wel zin in na het lezen van je verslag. Eerst even serieus sparen, lijkt me heel verstandig. In welk nummer van De Reisgids komt dit te staan?

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor alle tips! Ik werk in Brussel, maar geraak over de middag vaak niet verder dan de Veritas in de Nieuwstraat (waar de verkoopsters trouwens niet erg behulpzaam zijn).
    Nu even je andere postjes lezen over Brussel. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. This looks like a wonderful place to shop! Beautiful things!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. luv the colours,
    Would luv for my readers to see this awesome idea, will you please join our weekly party at
    http://www.passionatelyartistic.com/2011/11/thanksgiving-showcase-tutorial-with.html
    have a great crafting weekend!
    Maggie
    http://passionatelyartistic.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk al die verhalen van brussel. Zou er bijna zelf op vakantie gaan en jou blog meenemen als reisgids. Of een weekendje Brussel, al was het alleen maar om al die leuke creatieve winkeltjes te bezoeken. Ik wou dat we dat hier wat meer hadden. Maar heerlijk leesvoer allemaal, het is dan net of ik erbij bent geweest. Je kan de sfeer en het gevoel goed overbrengen.

    Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,

    Bedankt voor je reactie en tips bij mijn blogje over de creamarkt.
    Hij vindt plaats in Nieuw-Buinen (drenthe)
    Een beetje ver weg voor jou.....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om te lezen.., en ik geloof dat ik Brussel bovenaan op m'n lijstje moet zetten voor een dagje of weekendje weg!
    Als het er van komt, neem ik zeker al je tips mee...

    Fijne zondag, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sounds like Brussels is a crafters paradise - those shops sound fabulous - and great photos too!!

    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a great week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow. this is really the perfect list for my upcoming trip in february. thank you so much for these great finds. i will definitely print it out and take it with me!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh I adore all of the fabric and the sweet pictures on the wall.. and of course who can resist the shoes? All soo lovely.. you are one lucky lady to be able to travel!
    Thanks so much for sharing with the Pink Hippo party!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. So envious of you being there and me being here. :0 Thanks for linking your Brussel's temptations to Motivated Monday at BeColorful.
    Pam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben nu in Brussel en ga bijna alle winkels af die hier in het blog staan,fantastische winkels !!!
    Gisteren direct vanuit de trein naar de vossenmarkt en bij Foxhole een legerjasje gescoord,en ik ben net terug van Kaleidoscoop en heb daar stof gekocht voor 3 rokjes,Veritas voor de knopen .ik heb de tijd van mijn leven hier in Brussel dank zij jouw blog. :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek aan mijn blog! Laat gerust een comment achter.
Lees ook de Privacy Voorwaarden.

Thank you for visiting my blog! Don't be shy and leave a comment.
Read my Privacy Policy.