My Shop

My Shop
My Shop

Sewing Patterns

Sewing Patterns
Sewing Patterns

Crochet Patterns

Crochet Patterns
Crochet Patterns

My favorite crochet of 2014

Dit jaar was een beetje een zielig jaar voor mijn naaimachine. Het lag niet aan hem, het lag aan mij. Onze relatie werd hevig verstoord door mijn carrière. Zoals dat wel vaker gaat met relaties die ik aan ga. In plaats van 's ochtends op te staan met een idee voor een tas in mijn hoofd, schoten mij mooie zinnen voor een reisverhaal te binnen. Of ging ik meteen voor een paar klanten aan het werk. Terwijl ik met de radio meezong. Tsja, vreselijk gelukkig werd ik ervan. Daar kon zo'n naaimachine niet tegenop.

It was a bit of a sad year for my sewing machine. It wasn't him, it was me. Our relationship suffered because of my carreer. Actually, it's not the first relationship of mine that has suffered from this cause. Instead of waking up with an idea to sew a bag or purse, I woke up to a perfect first sentence for a travel story. Or I'd open up my laptop to find some e-mails of clients that need answering. Which I just loved doing, whilst singing along to the radio. The fact that I was so happy, oh my sewing machine didn't stand a change.

Happy in Red - Crochet of 2014

Haken, dat was een ander verhaal. Want dát doe ik natuurlijk ter ontspanning na al dat harde werken. Voor de televisie. Ik ontdekte Netflix en kwam erachter dat niets zo lekker is als haken terwijl ik Midsommer Murders, Suits, White Collar en andere literaire hoogstandjes kijk. En haken kan op vakantie. Want die zak met bolletjes past altijd nog wel ergens in een tas. En dus maakte ik dit jaar best wat mooie dingen. Dat ik daar toch trots op ben. Kijk je even mee?

Crochet however, that's a different story. 'Cause crocheting is what I do after all that hard work, whilst watching television mostly. I discovered Netflix and found out that crochet and Midsommer Murders, Suits and White Collar go very well together. And I can crochet when I am traveling, which I also did an afwul lot this year. I mean, there's always room for a bag if yarn in your luggage, right? So this year I made quite some nice crochet items. Feel like rewinding with me?

Crochet wrist warmers - Happy in Red
Crochet wrist warmers, tutorial

Crochet bobble stitch infinity scarf - Happy in red
Crochet bobble stitch infinity scarf , tutorial

Crochet ripple stitch blanket - Happy in Red
Crochet ripple stitch blanket

Crochet ripple stitch blanket - Happy in Red
Crochet ripple stitch blanket

Crochet Dachshund - Happy in Red
Crochet Dachshund

Crochet Nordic Shawl - Happy in Red
Crochet Nordic Shawl

Easy crochet baby blanket, Happy in Red
Easy crochet baby blanket, pattern and blanket

Scheepjeswol Stonewashed doily
Scheepjeswol Stonewashed doily

Crochet Nordic Shawl - Happy in Red
Crochet Nordic Shawl

Crochet diamond stitch blanket, a tutorial - Happy in Red
Crochet diamond stitch blanket, a tutorial

Granny square blanket - Happy in Red
Granny square blanket

Spring blanket, flower in square - crochet tutorial, Happy in Red
Spring blanket, flower in square - crochet tutorial

Ripple stitch blanket - Happy in Red
Ripple stitch blanket

Ripple star blanket - Happy in Red
Ripple star blanket (or play math), in my shop

Womens beanie crochet tutorial - Happy in Red
Womens beanie crochet tutorial

Oh, dit soort jaaroverzichtjes zijn ook gewoon heel leuk voor jezelf! Want ik dacht dat dit een vreselijk rustig jaar was geweest, zonder al te veel poeha. Maar nu ik zo eens kijk, heb ik toch heel wat afgehaakt en ik was heel veel leuke projecten al lang weer vergeten! Grappig, hè?

Maar nu ben ik ook heel benieuwd: wat was jouw leukste project van 2014? Waar ben jij echt trots op?

Now see, doing a 2014 review like this is just nice for me too. I thought that I'd been a total bore this year and hand't done so much. Well, turns out I made quite a few nice things. Didn't I? I already forgotten about so many of these projects, it's nice to see them again.

But now I really wany to know what your own favoite project of 2014 was? What made you proud of yourself this year?

And of course for áll of you: a fantastic 2015!
I hope to welcome you here quite often and share some DIY magic!

8 opmerkingen

  1. I love all the things you've made. Crochet is great for being suitable to do while travelling or watching TV. Hope you have a very Happy New Year.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely works Esther!!! Happy New Year, from Portugal ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg je blog nog niet zo heel erg lang dus leuk om gelijk wat prachtige hoogtepunten voorbij te zien komen! Je Bobble stitch infinity shawl vind ik geweldig, gelijk opgeslagen :)

    Ik wens je al het goeds toe voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fier op mijn 2 kussens die ik gisteren naaide, eindelijk eens iets volledig afgewerkt en tevreden. Ja allo jij hebt echt veel gehaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stuk voor stuk echt prachtige dingen die je hebt gehaakt. Dat hondje is erg schattig! Misschien moet ik ook maar een jaaroverzicht maken, want ik heb het idee dat ik nogal weinig heb gedaan dit jaar op creatief gebied. Bedankt voor het tonen van al je mooie creaties, hierdoor heb ik het haken ontdekt! :)

    Een gelukkig en creatief 2015 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Glad to hear it has been such a good year for crochet! There has been soo many great makes and photos on your blog! :) I planned to learn to use the sewing maschine in 2014 but it didn't work out either... Oh well, 2015 sounds like a good year for another chance!

    Take care
    Anne (Crochet Between Worlds)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige dingen heb jij gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk om te zien! Wat heb je een mooie dingen gemaakt! Fijn 2015! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for stopping by and reading my blog! Don't be shy, just leave a comment. I love reading them!